Ekipa tworząca Thunderbirda wejdzie w skład Mozilla Labs. Oznacza to, że twórcy klienta e-mail będą pracowali razem z twórcami innych nowatorskich rozwiązań na potrzeby współczesnego internetu. Na chwilę obecną nie oznacza to poważniejszych zmian dla użytkowników Thunderbirda.
reklama
W 2008 roku opiekę na Thunderbirdem przejęła Mozilla Messaging, wówczas nowa spółka zależna Mozilli. Miała ona wykorzystać utajony potencjał Thunderbirda, ale zajęła się również innymi innowacjami w zakresie komunikacji, jak Raindrop i F1.
Mozilla planuje teraz kolejną zmianę swojej struktury, co ogłosiła na blogu Mitchell Baker.
Mozilla Messaging ma być zintegrowana z Mozilla Labs - grupą pracującą nad nowymi rozwiązaniami m.in. w zakresie kontaktów i tożsamości. Nadzorujący dotychczas prace nad Thunderbirdem David Ascher poprowadzi nową grupę w Mozilla Labs, która skupi się na komunikacji online oraz interakcjach społecznościowych. Mozilla Messaging zostanie formalnie rozwiązana po zakończeniu integracji.
Thunderbird będzie nadal rozwijany i będzie nad nim czuwał David Ascher. Użytkownicy i osoby wspierające Thunderbirda nie powinny zauważyć różnic. Mozilla nadal uważa, że e-mail to jedna z podstawowych technologii, która ma swoją wartość, a twórcom Thunderbirda udało się stworzyć nowoczesnego klienta e-mail z lepszym interfejsem i efektywnym mechanizmem dodatków. Ta praca będzie kontynuowana.
Mitchell Baker uważa, że takie zmiany są konieczne z powodu zachodzących w sieci zmian. Komunikacja w sieci przesunęła się w stronę wiadomości na serwisach społecznościowych, mikroblogów i webowych klientów e-mail. Poszukiwanie nowych rozwiązań w tym zakresie staje się koniecznością. Mozilli łatwiej będzie realizować nowe projekty, jeśli grupy pracujące nad podobnymi zagadnieniami zostaną połączone.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*