Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Tele2 chce 200 mln zł kary dla TP SA

redakcja 20-04-2005, 15:37

Tele2 Polska skierowała do Prezesa URTiP wnioski o przeprowadzenie kontroli i nałożenie na TP kar za szereg działań łamiących prawo i skierowanych przeciwko konkurencji, w łącznej wysokości 200 mln zł.

Powodem do wymierzenia kar jest niestosowanie się byłego monopolisty do obowiązującego prawa, lekceważenie decyzji Prezesa URTiP oraz nierealizowanie zapisów umów wiążących spółki Tele2 i TP.

W pierwszym wniosku, Tele2 wnosi o przeprowadzenie kontroli i nałożenie na Telekomunikację Polską kary pieniężnej w wysokości 140 mln złotych za niezgodne z prawem realizowanie połączeń lokalnych abonentów, którzy mając preselekcję połączeń krajowych do sieci Tele2, wybierają skrócony (siedmiocyfrowy) numer lokalny.

Z kolei w drugim wniosku, dotyczącym niewykonywania przez TP umów zawartych pomiędzy Tele2 i TP, w zakresie punktów styku sieci, Tele2 apeluje do Prezesa URTiP o nałożenie na TP kary w wysokości 60 mln zł.

Przyczyną złożenia tego wniosku są ogromne - sięgające nawet dwóch lat - opóźnienia w realizacji przez TP zamówień Tele2 na rozbudowę i uruchomienie punktów styku sieci poziomu lokalnego.

Przedstawiciele Tele2 uważają, iż przedstawione wyżej działania TP są przejawem długotrwałej i przemyślanej strategii blokowania konkurencji. Uniemożliwiają one Tele2 dalsze obniżanie cen oferowanych usług a także narażają firmę oraz jej klientów na znaczące straty finansowe.

Tele2 oczekuje podjęcia przez Prezesa URTiP szybkich i zdecydowanych działań oraz wykorzystania narzędzia dyscyplinującego, w postaci kary pieniężnej. Wysokość kar, jaką proponuje Tele2 jest, zdaniem spółki, adekwatna do stopnia szkodliwości działań TP dla rynku telekomunikacyjnego w Polsce.

Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Źródło: informacja prasowa