Freelancing od kilku lat jest mocno popularny, głównie za sprawą komunikacji via internet. Wolni strzelcy najczęściej pracują w domu, ale równie chętnie w przestrzeniach coworkingowych. Zdalne wykonywanie obowiązków ułatwiają narzędzia i aplikacje. Jakie? Co można polecić na start początkującemu freelancerowi? Co polecają „starzy” wyjadacze?
reklama
Zorganizuj sobie plan dnia
Do wysłania są maile, do przygotowania oferta. W międzyczasie trzeba jeszcze dotrzeć na spotkanie z klientem, na pocztę i zapłacić podatki. Sporo tego i nie sposób zapamiętać wszystkich zadań do wykonania, zwłaszcza, że mnożą się każdego dnia. Z pomocą przychodzą aplikacje „to do”, dzięki którym nic Ci nie umknie. Na rynku dostępnych jest wiele propozycji aplikacji zarówno na komputery, jak i na urządzenia mobilne. Wśród nich m.in. Wunderlist, Trello, Todoist, Any.do, Remember The Milk. Najlepiej przetestować każdą i w ten sposób wybrać najlepszą dla siebie.
Korzystaj z kalendarza online
Listy „to do” to jedno, a przypomnienia o spotkaniach to drugie. Warto mieć podwójne zabezpieczenie i ważne wydarzenia zapisywać przede wszystkim w kalendarzu, najlepiej online. W kalendarzu, który pozwoli na wysyłkę przypomnienia na maila i zsynchronizuje się z aplikacją w telefonie. Najpopularniejszy jest oczywiście Kalendarz Google, choć wiele osób korzysta z innych rozwiązań. Apple oferuje np. swoją wersję kalendarza dostępną na wszystkie urządzenia.
Skracaj czas spraw niezbędnych
Musisz płacić podatki i składki na ZUS, jeśli oczywiście prowadzisz firmę. To konieczność. Podobnie, jak musisz wystawiać faktury lub rachunki za swoje usługi. Może Ci to zająć wiele czasu albo jedną chwilę. Wybierając program do faktur dostępny online, np. Fakturownię, jesteś w stanie wystawić fakturę z telefonu lub z każdego komputera z dostępem do sieci. Do tej czynności potrzebujesz tylko NIP-u klienta. W przypadku podatków i ZUS-u, ustaw przypomnienie, np. w programie „to do”. Widzisz, jak wszystko się zazębia?
Przechowuj dane w kilku miejscach, pokochaj chmurę
Przygotuj firmowego pendrive’a, na którym będziesz miał wszystkie niezbędne dane swojej firmy. Od wpisu z CEIDG, przez wzory umów na Twoje usługi, formatki prezentacji, elementy identyfikacji wizualnej, przez inne ważne dokumenty. Taki sam pakiet trzymaj w chmurze, na wirtualnym dysku. Najpopularniejszych rozwiązaniem jest Dropbox, choć istnieje też kilka innych, jak One Drive, Dysk Google, Amazon Cloud Drive, czy iCloud. Każdy na pewno znajdzie coś dla siebie.
Stwórz sobie dobre warunki do pracy
Praca w domu, w biurze coworkingowym, w kawiarni może być wygodna i fajna, może też zacząć dokuczać. Dlatego ważne jest środowisko pracy – odpowiednie biurko, wygodne krzesło i aplikacje ułatwiające pracę. Niektórzy nie mogą obejść się bez muzyki. Spotify, Tidal lub Deezer, dostarczą pożądaną dawkę dowolnych dźwięków. Inni wolą ciszę, szum drzew, kawiarniany gwar. Od tego też są aplikacje – Coffivity, Noisly i pewnie wiele innych.
Co polecają freelancerzy?
Dla mnie ważne są nie tylko narzędzia, ale też otoczenie pracy i czas. Wolę pracować bardzo wcześnie rano, najlepiej nie w domu, bo za dużo rzeczy mnie rozprasza. Czasem z muzyką, a czasem w zupełnej ciszy. Z aplikacji, które używam na co dzień, poleciłabym Todoist, Dropboxa, Pocket do zapisywania ważnych artykułów do poczytania „potem”, przekonuję się powoli do Evernote, bo to wygodne do robienia notatek w dowolnym miejscu. – mówi Justyna Zienkiewicz – freelancerka z bloga 8razy5.pl
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|