Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

W dzisiejszym świecie coraz trudniej obejść się bez aplikacji mobilnych. Niezależnie od tego, czy chcesz komunikować się z bliskimi lub dołączyć do spotkania biznesowego online, robić zakupy, pozostając w domu, czy zarezerwować przejazd do miejsca przeznaczenia, pograć online lub prowadzić działalność gospodarczą w celu budowania marki, na wszystko to znajdziesz aplikację.

Deweloperzy aplikacji odznaczają się niemałą kreatywnością w swojej pracy. Jednak tworząc różnego rodzaju narzędzia na smartfony i tablety warto pamiętać o zasadach, które charakteryzują większość najlepszych i najpopularniejszych programów na rynku.

Trzymaj się prostoty i dbaj o dobry User Experience

Wiele osób nie jest w stanie utrzymać swojej uwagi na jednej rzeczy przez dłuższy czas. To powód, dla którego interfejs Twojej aplikacji powinien być na tyle prosty, aby użytkownik mógł się po niej poruszać z łatwością i nie rozpraszał się, próbując zrozumieć jak z niej korzystać. Jeśli o to nie zadbasz, możesz stracić swojego cennego użytkownika, a być może także klienta. Jeśli Twoje narzędzie będzie intuicyjne i łatwe w obsłudze, zwiększa się szansa, że jego użytkownicy np. dokonają za jego pośrednictwem zakupu, skorzystają z płatnej wersji, czy też będą chętniej i częściej grali, np. w 50 free spins no deposit 2022 poland.

Dobra rozdzielczość ma znaczenie

Użytkownicy oczekują dziś obrazu o wysokiej rozdzielczości z gamą wielu kolorów. Nie warto ograniczać swojej aplikacji w tym zakresie. Zapewnij nie tylko prostotę w korzystaniu z Twojego narzędzia, ale także pozytywne doświadczenia stosując materiały o dobrej rozdzielczości.

Zapewnij odpowiednią szybkość ładowania aplikacji

To dość istotna rzecz, na którą wielu użytkowników zwraca szczególną uwagę. Długa ładujący się program może na tyle sfrustrować odbiorcę, że doprowadzi do opuszczenia aplikacji przez niego i w efekcie utratę potencjalnego klienta. Szybkość ładowania ma związek ze stosowaniem odpowiednich, niezbyt ciężkich grafik (choć mimo wszystko powinny być utrzymane w jak najlepszej rozdzielczości). Nie warto także zamieszać zbyt dużych tabel. Wszystko powinno być działać szybko i prosto.

Zachowaj elastyczność

Twórcy aplikacji pracują na różnych mobilnych systemach operacyjnych. Warto postarać się, aby była ona dostosowana do działania na wszystkich platformach. W tym celu należy przetestować aplikacje na wszystkich popularnych systemach, upewniając się, że wielkość ekranów, czcionek i rozdzielczości są odpowiednio dopasowane. Jest to niezwykle ważne dla każdej aplikacji, bez względu na to, czy jest ona przeznaczona dla biznesu, komunikacji czy gier, np w. kasyno z bonusem za rejestracje.

Dodaj opcje wyszukiwania

Wydawałoby się, że to mało istotna funkcja, ale w rzeczywistości może mieć ogromne znaczenie. Wielu użytkowników wciąż chętnie korzysta z wyszukiwania, dlatego warto dodać ją w swojej aplikacji.

Nie polegnij na bezpieczeństwie

Ponieważ Twoja aplikacja będzie przechowywać wrażliwe informacje, takie jak dane osobowe, a także dane karty płatniczej, konieczne jest, aby nie iść na kompromis w kwestii bezpieczeństwa aplikacji. Kradzież danych klientów, blokowanie dostępu do urządzenia przenośnego czy możliwość przejęcia prywatnych aktywów, to nie jedyne, ale jak się wydaje najważniejsze powody aby postawić na bezpieczeństwo aplikacji.

Spraw, by Twoja aplikacja przyciągała wzrok

Przyciągające wzrok schematy kolorów sprawią, że Twoje narzędzie mobilne będzie wyglądać stylowo i profesjonalnie. Jeśli masz problem z doborem kolorystyki warto skorzystać z dostępnych online gotowych palet kolorów, aby poznać kolory uzupełniające.

Zintegruj powiadomienia Push

Powiadomienia push to świetna funkcja pozwalająca klientowi szybko zobaczyć treści, które mogą go zainteresować. Jest to znacznie lepsze rozwiązanie niż wysyłanie wiadomości e-mail, które mogą wpaść do folderu ze spamu. Jest również łatwiejsze i szybsze do wysłania, porównując je do e-maili. Powiadomienia push mogą być dowolną grafiką, tekstem lub obydwoma jednocześnie. Ważne jest aby wiadomości te były spersonalizowane, dotyczyły np. najnowszych ofert lub rabatów, co może zachęcić klienta do podjęcia stosownego działania.

Zintegruj media społecznościowe

Integracja mediów społecznościowych z aplikacją pomaga obecnym użytkownikom Twojej aplikacji zapraszać znajomych do korzystania z niej, rozmawiać o niej i dzielić się swoją perspektywą z innymi. Dlatego wielu twórców aplikacji wykorzystuje integrację mediów społecznościowych w swoich produktach. Liczba użytkowników zawsze ma znaczenie.

Podsumowując

Budując aplikację mobilną warto upewnić się, że będzie ona zapewniać jak najlepsze wrażenia z korzystania jej użytkownikom. Skupienie się na wspomnianych podstawowych funkcjach pozwoli Ci zadowolić użytkowników i klientów, a także zatrzymać ich. Rozwój aplikacji mobilnych, które nie są dostosowane do oczekiwań i potrzeb ich odbiorców praktycznie nigdy nie przynosi oczekiwanych rezultatów.


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *