Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Szczecin Polską Stolicą Kultury wg internautów

01-09-2010, 12:06

Tak wynika z sondażu przeprowadzonego przez Obywateli Kultury (ogólnopolskiej inicjatywy szeroko pojętych środowisk kulturalnych powstałej po zeszłorocznym Kongresie Kultury Polskiej). Na zwycięską kandydaturę Szczecina zagłosowało 2,7 tysiąca z 8,5 tysiąca internautów. W jaki sposób? Poprzez media społecznościowe.

robot sprzątający

reklama


Pod koniec lipca, w ramach podsumowania ogólnopolskiej akcji „1 procent na kulturę”, na stronie internetowej projektu Obywateli Kultury pojawił się sondaż „Wybierzmy Polską Stolicę Kultury 2010” zachęcający do głosowania na jedno z 11 polskich miast – kandydatów starających się o tytuł Europejskiej Stolicy Kultury w 2016 roku.

>> Czytaj też: Najpopularniejsze zagrożenia w Polsce - lipiec 2010

Sonda
Głosowałeś/łaś na swojego kandydata?
  • Tak
  • Nie
wyniki  komentarze

Od niemalże samego początku w tych kulturalnych e-wyborach Szczecin był w czołówce miast, na które oddawano najwięcej głosów. Prawie do końca toczył on sieciową walkę o pierwsze miejsce z Lublinem. Wraz z wybiciem północy z poniedziałku na wtorek (koniec sondażu zbiegł się z ostatecznym terminem przesyłania aplikacji konkursowych ESK do Warszawy – 30 sierpnia) Szczecin zwyciężył w tym sondażu z przewagą ponad 600 głosów.

Szczecin 2016 na Facbooku
fot. - Szczecin 2016 na Facbooku
- Od początku traktowaliśmy naszą aktywność w tych e-zmaganiach pół żartem – pół serio. Z jednej strony głosy z tego sondażu nie będą miały wpływu na decyzję komisji konkursowej przyznającej tytuł ESK. Z drugiej zaś chcieliśmy pokazać, że nasze obywatelskie starania oraz projekt – filar „demokracja kulturalna” są czymś dla nas niezwykle ważnym – mówi Marek Sztark, dyrektor SZCZECIN 2016.

>> Czytaj też: Allegro: Najbardziej oszczędne miasto to Koszalin

Przez miesiąc trwania tego sondażu, prócz licznego włączenia się w tę akcję mieszkańców Szczecina, udało się zaangażować także kilkadziesiąt fanpage’ów należących do lokalnych mediów (prasa, radio, portale) miasta Szczecin, wielu organizacji pozarządowych oraz instytucji kulturalnych, uczelni wyższych, samorządów uczelnianych, firm, szkół tańca, mniejszości narodowych, klubów muzycznych oraz zespołów muzycznych.

Informacje o głosowaniu pojawiły się także na Facebooku, Twitterze, Blipie i NK.


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *