Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Stoisko targowe: zabudowa na zamówienie czy system wielokrotnego użytku?

02-06-2017, 09:03

Małe i duże imprezy organizowane w danej branży to doskonała okazja na pozyskanie nowych kontrahentów i ocieplenie wizerunku firmy. By tego dokonać należy się odpowiednio przygotować. Elementem, który może wyróżnić przedsiębiorstwo na tle konkurencji jest stoisko branżowe. Na jakie się zdecydować?

stoisko targowe

Wyrafinowanie kontra uniwersalność

Odpowiednie zaplanowanie stoiska targowego nie należy do najprostszych czynności. Przede wszystkim należy przy tej okazji wziąć pod uwagę kilka istotnych kwestii, takich jak: branża, wielkość, kształt czy typ stoiska. Dylematem dla mniejszych i średnich firm, które często biorą udział w konferencjach i spotkaniach jest to, czy lepiej zamówić projekt i budowę stoiska czy też zdecydować się na zestaw wielokrotnego użytku. Problem ten często polega na wyborze pomiędzy innowacyjnością, a stroną ekonomiczną. Jest tym trudniejszy, że zarówno jedno, jak i drugie rozwiązanie zdaje się mieć kilka mocnych zalet.

 

Stoiska kilkukrotnego użytku – opłacalna inwestycja?

Zabudowy parokrotnego użytku to najczęściej zestaw kilku lub kilkunastu samodzielnych elementów, w których skład wchodzą roll-upy, bannery, ścianki prezentacyjne, stojaki reklamowe, na foldery i tym podobne. Pozwalają na swobodne przemieszczanie poszczególnych elementów i wykorzystywanie według potrzeb. Duże przedsiębiorstwa o ugruntowanej pozycji na rynku najczęściej biorą udział wyłącznie w najbardziej prestiżowych imprezach branżowych, o zasięgu międzynarodowym. Z kolei małe i średnie firmy muszą nieustannie zabiegać o nowych klientów, przez co zazwyczaj decydują się na udział w wielu konferencjach, targach i innych spotkaniach. W związku z tym stoiska kilkukrotnego użytku są dla nich doskonałą opcją na ciekawą, ale jednocześnie ekonomiczną prezentację.

 

Minimalistyczne rozwiązanie – maximum korzyści

Zarówno stojaki na foldery jak i wszelkiego rodzaju prezentery dobrze sprawdzają się podczas niewielkich imprez i spotkań – także tych wewnątrz firmy. Stanowią uniwersalny nośnik informacji, w którym można umieścić dowolne treści. Ich dodatkową zaletą jest fakt, że w przeciwieństwie do stoisk systemowych są własnością zamawiającego, zatem można potraktować je jako inwestycję w wizerunek. Ponadto istnieje możliwość dostosowania ich rozmiarów oraz konfiguracji, co znacznie ułatwia realizację koncepcji aranżacyjnej. W towarzystwie logotypów oraz odpowiedniej kolorystyki stanowią estetyczną kompozycję, jasną w przekazie. Decydując się na taką formę prezentacji warto położyć większy nacisk na samo wyeksponowanie produktu lub usługi oraz towarzyszącą atmosferę. Z pewnością sprawdzi się towarzystwo nienachalnej muzyki lub ciekawe akcenty świetlne.

 

Stoiska systemowe – prestiż za wysoką cenę?

Zlecenie projektu i wykonania zabudowy stoiska firmie zewnętrznej zazwyczaj wiąże się z wysoką ceną. Tego typu zabudowy obejmują kilkadziesiąt metrów, a niekiedy także dwie kondygnacje, co pociąga za sobą ogromne koszty. Aranżacja jest kwestią fantazji projektanta, jednak w większości zabudów pojawiają się stałe elementy, takie jak lady, stojaki na foldery, stojaki reklamowe oraz przestrzeń do konwersacji wypełniona stolikami i siedziskami. Różnicą w dwóch opisywanych typach stoisk jest rozmach, z jakim przygotowywane są modele systemowe. Często ich element stanowią grafiki 3D i inne widowiskowe komponenty. Warto podkreślić, że jest to jednak rozwiązanie dla koncernów o hojnym budżecie na reklamę, które mogą sobie pozwolić na podobne inwestycje. Należy także pamiętać, że zbyt przesadne zabudowy mogą po prostu odwracać uwagę od głównej atrakcji, czyli oferty firmy.

 

Którą opcję wybrać?

Decyzja o konkretnej zabudowie stoiska powinna być podyktowana przede wszystkim indywidualnymi możliwościami i potrzebami firmy. Z pewnością same stojaki reklamowe i prezentery nie zaspokoją potrzeb dużego koncertu, podobnie jak stoiska systemowe nie są konieczne dla małych, lokalnych firm. Rozsądnym rozwiązaniem jest porównanie wycen obu pomysłów oraz przeanalizowanie częstotliwości, z jaką firma prezentuje się na spotkaniach branżowych.

Poszukując poszczególnych prezenterów i rozwiązań wykorzystujących systemy ram zatrzaskowych OWZ warto zapoznać się z ofertą firmy BATR, dostępną na stronie www.batr.com.pl.


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              





Ostatnie artykuły:


fot. Binance







fot. DALL-E



Tematy pokrewne:  

tag stoisko targowetag komunikat firmy