Stajemy się prosumentami?
Ponad połowa polskich internautów sugeruje się opiniami innych użytkowników sieci podejmując decyzję zakupową. Największy wpływ na nasze decyzję mają komentarze na aukcjach oraz opinie w sklepach internetowych - wynika z badania zrealizowanego przez firmę Gemius SA.
Aż 82 proc. internautów spotkało się z opiniami innych użytkowników na temat marek, produktów i usług, które kupili lub o których słyszeli. Głównym źródłem tych informacji są opinie wyrażane na aukcjach i w sklepach internetowych.
Według Gemiusa rzadziej natomiast korzystamy z informacji pozostawionych przez innych internautów na stronach porównywarek cen, forach, listach dyskusyjnych, serwisach społecznościowych oraz blogach.
O roli tych informacji w procesie zakupowym ma - według analityków - stanowić fakt, że 67 proc. internautów trafia na opinie na temat produktów w momencie planowania zakupu. Ponad połowa z nich uznała, że informacje te są pomocne w podjęciu decyzji zakupowej.
Pełne wyniki badania zostaną opublikowane podczas styczniowej konferencji 2nd IMM. Informacje zawarte w raporcie mają być punktem wyjścia do dwudniowej dyskusji na temat strategii marketingu interaktywnego skierowanego do aktywnych internautów - PROSUMENTÓW.