Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Co ósmy użytkownik Spotify w Stanach Zjednoczonych wykupił płatny dostęp do serwisu. To mniej niż w Europie, jednak taka opcja dostępna jest dopiero od trzech tygodni. Otwartym pozostaje pytanie, czy uda się utrzymać tempo wzrostu, gdy skończą się okresy testowe.

Spotify jest szwedzkim serwisem oferującym streaming muzyki. Dostępne są w nim utwory m.in. wielkiej czwórki, czyli największych wytwórni muzycznych świata. Z oferty Spotify korzystać mogą mieszkańcy Finlandii, Francji, Holandii, Norwegii, Hiszpanii, Szwecji i Zjednoczonego Królestwa. Niedawno wystartował on pełną parą w Stanach Zjednoczonych, niedługo pojawić się ma także w Danii.

>> Czytaj także: Spotify zdobyło 70 tys. płacących subskrybentów w tydzień

Sonda
Google zarobi na zakupie YouTube'a?
  • Tak
  • Nie
wyniki  komentarze

Okres próbny w Stanach Zjednoczonych trwał sześć miesięcy, w tym czasie udało się pozyskać ok. 1,4 mln użytkowników - podaje serwis AllThingsD, powołując się na osobę ze szwedzkiej firmy. Od około trzech tygodni amerykańscy klienci mogą korzystać także z płatnej wersji serwisu. Zrobiło tak do tej pory 175 tysięcy osób, co stanowi ok. 12,5 proc. wszystkich użytkowników. Jest to wynik gorszy niż zanotowany w Europie (15 proc.).

AllThingsD zauważa jednak, że w Stanach Zjednoczonych internauci mieli mniejszą motywację do wykupienia płatnego dostępu, jako że bezpłatna oferta była bardziej rozbudowana niż w Europie. Główną zaletą wersji płatnej (10 USD) jest uzyskanie dostępu do usługi na iPhonie oraz smartfonach z Androidem. Dla porównania - Spotify w Europie posiada ok. 1,6 miliona płacących klientów. Największy konkurent w Stanach Zjednoczonych - Rhapsody - pochwalić się może 800 tysiącami płacących abonentów.

Business Insider, biorąc po uwagę tempo wzrostu, szacuje, że na koniec pierwszego roku działalności Spotify będzie mieć 20 mln bezpłatnych abonentów oraz kolejne 3 miliony płacących. Stałby się tym samym największym tego typu serwisem w Stanach Zjednoczonych. Niewykluczone jednak, że tempo wzrostu spadnie, gdy skończą się sześciomiesięczne okresy próbne, z których korzysta obecnie te 1,4 miliona internautów.

>> Czytaj także: Spotify ma milion płacących użytkowników


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *