Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Sportowe domeny wykupione na najbliższe 94 lata

29-06-2010, 14:24

Euro2104.pl to pierwsza domena w rozszerzeniu .pl nawiązująca do Mistrzostw Europy w piłce nożnej wolna do rejestracji. Pozostałe adresy WWW związane z wydarzeniami sportowymi, rejestrowane są z kilku- lub kilkunastoletnim wyprzedzeniem – informuje NetArt.

Analiza przeprowadzona przez nazwa.pl objęła łącznie 100 domen zawierających nazwy jednych z najpopularniejszych w Polsce cyklicznych wydarzeń sportowych, czyli Mistrzostw Świata oraz Europy w piłce nożnej, a także letnich i zimowych Igrzysk Olimpijskich wraz z datami imprez. Raport uwzględnia adresy internetowe z nazwami zakończonych już wydarzeń, np. Euro 2008 (np. euro2008.pl, euro2008.com), aktualnych (np. World Cup 2010) oraz przyszłych (np. Letnie Igrzyska Olimpijskie w Londynie 2012).

>> Czytaj też: Domena .xxx ponownie rozpatrywana

Uzyskany wynik był jednoznaczny - rejestracja domen związanych z wydarzeniami sportowymi w połączeniu z datami to intratna inwestycja. Istotnym wskaźnikiem jest również termin ich rejestracji. Zazwyczaj poprzedza on datę wydarzenia od kilku do nawet kilkunastu lat i wyraźnie zaczyna się wydłużać.

Sonda
Zarejestrowałeś własną domenę?
  • Tak
  • Tak, mam kilka
  • Nie
  • Nie potrzebuję
wyniki  komentarze

Przede wszystkim ma to związek z tym, iż internauci wykazują duże zainteresowanie tego typu domenami, wyszukując podobne frazy w wyszukiwarce Google. Wśród przebadanych słów kluczowych związanych z imprezami sportowymi można zauważyć, iż zainteresowanie nimi wśród internautów zaczyna pojawiać się średnio na 4-5 lat przed ich startem (źródło: Google Trends).

- Cykliczne imprezy sportowe to od lat wielkie wydarzenia dla kibiców oraz dla mediów. Wywołują ogromne zainteresowanie na całym świecie. Wiąże się ono zatem z zaspokojeniem potrzeby informacji. Według raportu udostępnionego przez OMG Digital ponad połowa z przebadanych respondentów (54%) poszukuje w internecie informacji na temat sportu, podczas gdy jedynie 17% robi to w telewizji, a 5% w prasie - komentuje Daniel Kotyras, Dyrektor ds. Marketingu i PR w nazwa.pl.

>> Czytaj też: Dobra domena - jak ją stworzyć?

Wykorzystanie badanych domen jest zróżnicowane i zazwyczaj zależy od tego, ile czasu zostało do danego wydarzenia sportowego. 62% sprawdzonych adresów kieruje do serwisów poświęconych stosownym imprezom (np. Euro 2012), pozostała część podpięta jest pod systemy reklamowe, wystawiona na sprzedaż bądź prowadzi do ogólnych serwisów tematycznych, jak np. w przypadku domeny euro2008.pl.

- Idealnie obrazuje to moment przyznania Polsce i Ukrainie statusu organizatorów Mistrzostw Europy w piłce nożnej, kiedy to w nazwa.pl w kilka minut po ujawnieniu decyzji, zarejestrowano kilkaset domen związanych z Euro 2012. To znak, że Polscy internauci bardzo dynamicznie reagują na tak ważne wydarzenia – dodaje Kotyras.

Z pełnym raportem można zapoznać się na Blogu NetArt.


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              



Ostatnie artykuły:


fot. Samsung



fot. HONOR







Tematy pokrewne:  

tag sporttag NetArttag domeny sportowetag domenytag badanie