Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Sony: 1,6 mln telewizorów do naprawy

13-10-2011, 11:39

Kolejne problemy japońskiej korporacji dotyczą oddziału produkującego telewizory, który od dawna generuje duże straty.

robot sprzątający

reklama


Sony na swojej stronie wezwało do naprawy ponad 1,6 mln telewizorów. Urządzenia z linii Bravia były sprzedawane na całym świecie od 2007 roku, również w Polsce.

Czytaj także: Inwestorzy obawiają się powrotu Sony do smartfonów

Jak podała japońska korporacja, wadliwy transformator wykorzystywany w podświetlaczach ekranu może się przegrzewać. W Japonii zgłoszono do tej pory już 11 przypadków tego typu, a 40-calowe telewizory, oprócz dymienia, mogą w krytycznych przypadkach również się zapalać.

Choć obecnie problemy zgłaszali wyłącznie japońscy użytkownicy, firma zamierza za darmo naprawić ponad 1,6 mln urządzeń. Inwestorzy nie kryją swojego rozczarowania i już liczą straty korporacji. Jeśli wydatki firmy na ten cel okażą się znaczne, może to negatywnie wpłynąć na cenę akcji - zauważył Keita Wakabayash z firmy analitycznej Mito Securities.

Obok strat finansowych po raz kolejny ucierpiał również wizerunek japońskiego producenta, nadszarpnięty poważnie w połowie roku przez serię włamań do sieciowych usług firmy. Problemy związane z Sony pojawiają się raz za razem, co może zrujnować wizerunek firmy - powiedział Wakabayash dla Bloomberga.

W tym tygodniu Sony poinformowało również o kolejnej próbie włamania do sieciowych usług dla graczy, ale także o pesymistycznej wizji końcówki tego toku. Na niekorzyść Sony, obok generującego straty oddziału produkującego telewizory, wpływa również wysoka cena japońskiej waluty w stosunku do euro oraz niepokój na europejskich rynkach.

Czytaj także: Sony zamknie jedną z fabryk w Japonii


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Źródło: Sony, Bloomberg