82% Polaków chce otrzymywać SMS-y z urzędów - wynika z raportu SMSAPI. Alerty RCB, e-recepty, powiadomienia o gotowym do odbioru dowodzie osobistym lub paszporcie – to tylko niektóre z informacji, które na co dzień otrzymujemy od instytucji publicznych za pośrednictwem SMS-ów.
reklama
Platforma SMSAPI postanowiła sprawdzić jak Polacy oceniają taki sposób komunikacji z urzędami i czy chętnie z niego korzystają. Wyniki pokazują, że wiadomości tekstowe wysyłane przez instytucje publiczne są nie tylko powszechnie akceptowane, ale wręcz oczekiwane przez mieszkańców Polski.
Z raportu wynika, że jedynie 2 proc. ankietowanych ma negatywną opinię o informacjach przesyłanych przez instytucje publiczne.
SMS-y powszechnie postrzegane są jako szybkie, wygodne i niezawodne narzędzie do przekazywania ważnych informacji. I zapewne jest to jedna z przyczyn, dla których już ponad 62 proc. badanych korzysta z powiadomień SMS od urzędów.
Jednocześnie co trzeci mieszkaniec Polski wciąż nie ma dostępu do tej formy komunikacji.
Wydaje się, że w przeważającej części to, że Polacy nie korzystają z SMS-owych powiadomień od władz lokalnych wynika z braku odpowiednich narzędzi po stronie urzędów albo braku informacji o możliwości skorzystania z tej formy komunikacji. Świadczyć o tym może deklaracja aż 82 proc. tych, którzy takich powiadomień obecnie nie otrzymują, że chętnie korzystaliby z takiego rozwiązania.
To sygnał, że mieszkańcy oczekują rozbudowy i udoskonalenia komunikacji poprzez SMS-y, zwłaszcza w obszarze informacji, które bezpośrednio wpływają na ich codzienne życie.
Badanie przeprowadzone przez SMSAPI pokazuje, że ankietowani mają wyraźne preferencje dotyczące tego, jakie treści chcieliby otrzymywać za pośrednictwem SMS-ów.
Inne ważne dla mieszkańców kategorie to:
informacje dotyczące podatków i płatności (58 proc),
komunikaty o remontach dróg czy zmianach w funkcjonowaniu transportu miejskiego (57 proc.).
Co ciekawe, wyniki wskazują, że ankietowani oczekują dość dużej częstotliwości takiej komunikacji.
Blisko połowa z nich chciałaby otrzymywać informacje urzędowe kilka razy w miesiącu,
Blisko 35 proc. badanych gotowa jest otrzymywać SMS-y z urzędu nawet kilka razy w tygodniu.
Jak pokazuje nasz raport, mieszkańcy oczekują, że komunikacja SMS-owa z urzędem będzie dobrze zaplanowana i regularna. Takie podejście do tej kwestii to nie tylko odpowiedź na ich potrzeby. Odpowiednie przygotowanie takiej komunikacji buduje zaufanie do instytucji publicznych, ale także zwiększa poczucie bezpieczeństwa obywateli oraz poczucie uczestniczenia w życiu dzielnicy, gminy czy miasta .
Cały raport Komunikacja SMS instytucji publicznych z mieszkańcami. Oczekiwania i potrzeby można pobrać za darmo na stronie SMSAPI.
Paweł Witoszek z SMSAPI
Badanie, na bazie którego powstał raport, przeprowadzono na grupie 1007 pełnoletnich mieszkańców Polski w sierpniu 2024 r. metodą CAWI (panel SurvGo).
Czytaj także:
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|