Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

SMS z urzędu? Polacy to lubią!

Dzisiaj, 14:20

82% Polaków chce otrzymywać SMS-y z urzędów - wynika z raportu SMSAPI. Alerty RCB, e-recepty, powiadomienia o gotowym do odbioru dowodzie osobistym lub paszporcie – to tylko niektóre z informacji, które na co dzień otrzymujemy od instytucji publicznych za pośrednictwem SMS-ów.

Platforma SMSAPI postanowiła sprawdzić jak Polacy oceniają taki sposób komunikacji z urzędami i czy chętnie z niego korzystają. Wyniki pokazują, że wiadomości tekstowe wysyłane przez instytucje publiczne są nie tylko powszechnie akceptowane, ale wręcz oczekiwane przez mieszkańców Polski.

Polacy chcą otrzymywać SMS-y z urzędów

wykres

Z raportu wynika, że jedynie 2 proc. ankietowanych ma negatywną opinię o informacjach przesyłanych przez instytucje publiczne.

  • SMS-y powszechnie postrzegane są jako szybkie, wygodne i niezawodne narzędzie do przekazywania ważnych informacji. I zapewne jest to jedna z przyczyn, dla których już ponad 62 proc. badanych korzysta z powiadomień SMS od urzędów.

  • Jednocześnie co trzeci mieszkaniec Polski wciąż nie ma dostępu do tej formy komunikacji.

wykres

Wydaje się, że w przeważającej części to, że Polacy nie korzystają z SMS-owych powiadomień od władz lokalnych wynika z braku odpowiednich narzędzi po stronie urzędów albo braku informacji o możliwości skorzystania z tej formy komunikacji. Świadczyć o tym może deklaracja aż 82 proc. tych, którzy takich powiadomień obecnie nie otrzymują, że chętnie korzystaliby z takiego rozwiązania.

wykres

To sygnał, że mieszkańcy oczekują rozbudowy i udoskonalenia komunikacji poprzez SMS-y, zwłaszcza w obszarze informacji, które bezpośrednio wpływają na ich codzienne życie.

wykres

Konkretnie i regularnie

Badanie przeprowadzone przez SMSAPI pokazuje, że ankietowani mają wyraźne preferencje dotyczące tego, jakie treści chcieliby otrzymywać za pośrednictwem SMS-ów.

  • Najistotniejsze okazują się powiadomienia urzędowe (m.in. o dokumentach do odbioru czy ważnych terminach) – chciałoby je otrzymywać ponad 78 proc. ankietowanych oraz ostrzeżenia (smogowe, pogodowe i inne) – ponad 77 proc. ankietowanych.

wykres

Inne ważne dla mieszkańców kategorie to:

  • informacje dotyczące podatków i płatności (58 proc),

  • komunikaty o remontach dróg czy zmianach w funkcjonowaniu transportu miejskiego (57 proc.).

Co ciekawe, wyniki wskazują, że ankietowani oczekują dość dużej częstotliwości takiej komunikacji.

  • Blisko połowa z nich chciałaby otrzymywać informacje urzędowe kilka razy w miesiącu,

  • Blisko 35 proc. badanych gotowa jest otrzymywać SMS-y z urzędu nawet kilka razy w tygodniu.

wykres

Jak pokazuje nasz raport, mieszkańcy oczekują, że komunikacja SMS-owa z urzędem będzie dobrze zaplanowana i regularna. Takie podejście do tej kwestii to nie tylko odpowiedź na ich potrzeby. Odpowiednie przygotowanie takiej komunikacji buduje zaufanie do instytucji publicznych, ale także zwiększa poczucie bezpieczeństwa obywateli oraz poczucie uczestniczenia w życiu dzielnicy, gminy czy miasta .

Cały raport Komunikacja SMS instytucji publicznych z mieszkańcami. Oczekiwania i potrzeby można pobrać za darmo na stronie SMSAPI.

Paweł Witoszek z SMSAPI

Badanie, na bazie którego powstał raport, przeprowadzono na grupie 1007 pełnoletnich mieszkańców Polski w sierpniu 2024 r. metodą CAWI (panel SurvGo).


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *