Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Dyrektor departamentu kart płatniczych w BGŻ odpowiedziała na kilka pytań Dziennika Internautów odnośnie usługi SmartPIN.

robot sprzątający

reklama


Dziennik Internautów wczoraj poinformował o wprowadzeniu przez Bank Gospodarki Żywnościowej nowego sposobu dostarczania klientom numerów PIN do kart płatniczych z logo MasterCard. Poniżej publikujemy wywiad z panią Grażyną Ciurzyńską, dyrektorem departamentu kart płatniczych w BGŻ, która odpowiedziała na kilka naszych pytań.

Dziennik Internautów: Ile kosztowało wdrożenie tego rozwiązania?

Grażyna Ciurzyńska: W 2009 r. Bank BGŻ przeprowadził kompleksowe zmiany w procesach kartowych back office, które mają zapewnić dalszą poprawę jakości obsługi klienta i pozwolić na elastyczny rozwój oferty w kolejnych latach. Nie traktujemy więc kosztów wdrożenia usługi jednostkowo.

Dla klienta usługa SmartPIN jest bezpłatna. Jedyny koszt, jakim jest on obciążony, to stawka operatora jak za wysłanie standardowego SMS-a, w zależności od cennika. Bank natomiast ponosi jednostkowy koszt wygenerowania i dostarczenia PIN SMS, który maleje wraz z zainteresowaniem klientów tą usługą.

DI: Jakich korzyści spodziewa się Bank po zmianie sposobu dostarczania PIN-ów? 

Sonda
Czy przesyłanie PIN-u za pośrednictwem SMS-a jest bezpieczne?
  • Tak
  • Nie
  • Trudno powiedzieć
wyniki  komentarze

GC: Mamy nadzieję, że SmartPIN pozytywnie wpłynie na jakość świadczonych przez Bank usług. Dla klientów nowa usługa oznacza szybkość i wygodę, a co najważniejsze pewność, że ich PIN nie zostanie przechwycony przez niepowołaną osobę. I właśnie zapewnienie bezpieczeństwa przy przekazywaniu PIN-u jest dla nas priorytetem. Dążymy do zastąpienia w relatywnie krótkim czasie tradycyjnego sposobu dostarczania kodu PIN na rzecz SmartPIN-u.

DI: Czy usługa zostanie rozszerzona o karty Visa?

GC: Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom klientów, uruchomiliśmy projekt, którego jednym z celów jest wprowadzanie do oferty Banku nowych kart z logo Visa. Usługa SmartPIN będzie oczywiście dostępna również dla tych kart.

DI: Czy inne banki zwróciły się do BGŻ o udostępnienie doświadczeń związanych z wprowadzeniem usługi? Jeśli tak, to które?

GC: Usługa jest nowością na polskim rynku, więc na pewno inne instytucje finansowe też się nią zainteresują. Najbliższe miesiące będą pewnie czasem na wymianę doświadczeń.


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *