W Polsce i na świecie operatorzy komórkowi stają się coraz ważniejszymi graczami na rynku sprzedaży przenośnych komputerów. W 2010 roku tą drogą w ręce polskich klientów może trafić nawet 100 tys. laptopów.
reklama
– Sprzedajemy coraz więcej komputerów przenośnych – laptopów i netbooków – w ofertach łączonych z internetem mobilnym. W trakcie promocji jest to ok. 5 tys. sztuk miesięcznie – mówi Andrzej Ochocki, dyrektor biura usług szerokopasmowych w PTC, operatorze sieci Era. Z szacunków PTC i PTK Centertel (Orange) wynika, że w 2010 roku operatorzy sprzedadzą łącznie do 100 tys. komputerów przenośnych. – Wiele zależy od stopnia, w jakim operatorzy są gotowi dofinansować zakup komputerów – mówi Michał Paschalis-Jakubowicz z PTK Centertel.
Według Piotra Chołuja z departamentu strategii Polkomtela (Plus), polscy operatorzy komórkowi co miesiąc sprzedają ok. 60 tys. aktywacji (brutto, czyli bez uwzględnienia rezygnacji) usług mobilnego internetu. W czasie promocji nawet co czwarta aktywacja może być sprzedawana z komputerem.
Według Michała Paschalis-Jakubowicza, w Europie są kraje, gdzie udział oferty obejmującej dostęp plus laptop wynosi nawet 40 proc. sprzedaży mobilnego internetu. – W Polsce szacujemy, że może to być do 15 proc. – mówi.
– Tego typu oferty cieszą się coraz większą popularnością wśród klientów i taki trend będzie się umacniał. Nasze badania rynkowe pokazują, że operatorzy są jednym z najwyżej preferowanych kanałów kupna komputerów – mówi Andrzej Ochocki.
– Według naszych badań i doświadczeń rynkowych jest spora grupa klientów, którzy potrzebują kompleksowego rozwiązania, czyli mobilnego dostępu do internetu wraz z laptopem. Kupując zestaw, oczekują dodatkowych korzyści, które możemy im zapewnić – dodaje Michał Paschalis-Jakubowicz.
Więcej w Forsal.pl
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|