She’s interactive - kobiety poznają marketing internetowy

23-10-2009, 14:16

15 października br. w Warszawie odbyła się konferencja She’s interactive. W spotkaniu wzięło udział ponad 120 pań zainteresowanych wykorzystaniem internetu w komunikacji marketingowej przez małe i średnie przedsiębiorstwa.

Celem konferencji było zaprezentowanie internetu i narzędzi sieciowych jako prostych w wykorzystaniu i efektywnych kanałów komunikacji z klientem. Uczestniczki She’s interactive poznały polski rynek reklamy online oraz najpopularniejsze formy obecności marki w sieci – od działań z zakresu ePR, przez wizerunkowe i sprzedażowe kampanie banerowe, na marketingu w wyszukiwarkach skończywszy, a także zapoznały się z metodami badania efektów działań prowadzonych w sieci.

She's interactive
fot. - She's interactive
Jak zapewniają organizatorzy, wszystkie prezentacje cieszyły się sporym zainteresowaniem i towarzyszyły im liczne, często szczegółowe i bardzo dociekliwe pytania uczestniczek. Wśród nich pojawiały się kwestie dotyczące m.in. kolejności stron wyświetlanych w wynikach wyszukiwania wyszukiwarek, wysokości budżetów przeznaczanych na kampanie internetowe, a nawet poprawności wystawiania faktur przez Google.

 

She's interactive
fot. - She's interactive
Największe poruszenie słuchaczek wywołały prelekcje Małgorzaty Kowalskiej z mBanku i Macieja Mincera z ARBOvision dotyczące internetowego Public Relations oraz wystąpienie Tomasza Teodorczyka z firmy nugg.ad, który opowiadał o targetowaniu behawioralnym. Słuchaczki dopytywały się o prawidłową reakcję na negatywne opinie o naszej marce publikowane w internecie, o to, czy warto być pierwszym i nie należy bać się, że konkurencja skopiuje nasze pomysły, jak również o sposób kategoryzowania użytkowników przez system targetowania behawioralnego. Ostra dyskusja wywiązała się w temacie porównania kosztów kampanii targetowanej behawioralnie do kosztów tradycyjnej kampanii odsłonowej.

Spore emocje wśród uczestniczek She’s interactive wywołały także dwie ostatnie prelekcje. Tomasz Więckowski z LOGICSEARCH za pomocą obrazowych, a zarazem zabawnych przykładów, przedstawił sposoby ewaluacji działań w internecie. Natomiast Marcin Maj z agencji Os3, opowiadając o marketingu skierowanym do płci pięknej, w dość kontrowersyjny sposób porównywał współczesne internautki do kobiet z okresu początków reklamy.

- Skierowanie konferencji dotyczącej podstaw marketingu internetowego tylko do kobiet okazało się sporym sukcesem – mówi Andrzej Mazur z firmy LOGICSEARCH, organizatora konferencji She’s interactive. - Mimo ostatnio odnotowanego zahamowania wzrostu wydatków reklamowych na internet, reklama online pozostaje branżą przyszłościową i nadal cieszy się dużą popularnością zwłaszcza wśród firm MSP. Tymczasem poza konferencjami przeznaczonymi ściśle dla przedstawicieli branży nadal brakuje imprez kierowanych do reklamodawców o małym doświadczeniu w zakresie prowadzenia kampanii online. Zainteresowanie  konferencją She’s interactive wskazuje, iż niesłusznie – dodaje.

Konferencja She’s interactive miała miejsce w centrum konferencyjnym Adgar Plaza w Warszawie. Szczegółowe informacje i program konferencji She’s interactive znajdują się na stronie www.shesinteractive.pl.


Przepisy na coś słodkiego z kremem Nutella
  
znajdź w serwisie


RSS - Wywiad
Wywiad  
RSS - Interwencje
RSS - Porady
Porady  
RSS - Listy
Listy