Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

SafeBuy.pl zadba o większą przejrzystość warunków sprzedaży w polskich e-sklepach

Liwia Klich, Dotcom River 10-12-2014, 22:45

Według twórców SafeBuy.pl tradycyjna certyfikacja sklepów internetowych to pracochłonny i kosztowny proces, który tak naprawdę niewiele daje e-konsumentom. Lepszą alternatywą ma być stworzony przez nich kodeks dobrych praktyk.

robot sprzątający

reklama


Dla 75% polskich e-konsumentów zaufanie do sklepu internetowego jest kluczowe przy podejmowaniu decyzji zakupowych, natomiast czytelny i łatwo zrozumiały regulamin sprzedaży to ważny czynnik budujący to zaufanie. Według autorów raportu eHandel Polska przejrzyste warunki sprzedaży oraz potwierdzona tożsamość sprzedawcy w praktyce znaczą dla konsumentów więcej niż anonimowe opinie czy tradycyjne certyfikaty.

- Tradycyjna certyfikacja sklepów internetowych to nieporozumienie. Jest to bardzo pracochłonny i kosztowny proces, który w rezultacie niewiele daje e-konsumentom. Jedynym beneficjentem certyfikacji sklepu, polegającej na audycie jego regulaminu, jest sam przedsiębiorca. Dzięki badaniu zyskuje on względną pewność, że spełnia wymogi prawa i jego umowa jest pozbawiona klauzul abuzywnych. To jednak nie ma sensu, jeśli weźmie się pod uwagę fakt, że regulaminy 99% sklepów w płaszczyźnie merytorycznej są prawie takie same - uważa Piotr Jarosz, Prezes Zarządu Safe Buy Sp. z o.o. Sp. K.

Jego zdaniem - zamiast przeprowadzać kosztowny audyt prawny - lepiej jest wyrzucić stary regulamin i skorzystać z nowego wzorca. Dlatego właśnie powstał SafeBuy.pl, który udostępnia kodeks dobrych praktyk eCommerce Fair Play oraz... generator regulaminu sprzedaży spełniający kryteria nowej ustawy konsumenckiej (zob. w Dzienniku Internautów: Bądź na bieżąco. Nowelizacja prawa konsumenckiego w e-commerce już za MIESIĄC!). Co istotne, proponowane przez serwis rozwiązanie ma poprawiać czytelność regulaminów dla przeciętnego e-konsumenta.

SafeBuy - znak jakości

Jak to działa? Sprzedawca przystępujący do programu dobrowolnie deklaruje stosowanie kodeksu eCommerce Fair Play, którego przestrzeganie jest uregulowane przepisami ustawy o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym, co daje konsumentom dodatkową ochronę. Po zweryfikowaniu danych sklep zostaje wpisany do rejestru SafeBuy.pl, w którym e-konsumenci mogą w łatwy sposób zapoznać się z warunkami sprzedaży. Ponadto sprzedawca może zainstalować na swojej stronie dynamiczny widget, który będzie prezentował kluczowe warunki sprzedaży w sklepie.

Oprócz generatora regulaminu sprzedaży SafeBuy.pl daje do dyspozycji sprzedawców generator wniosków o rejestrację zbioru danych osobowych w GIODO i pomaga w sporządzeniu pełnej dokumentacji prawnej. Koszt przystąpienia do programu to 25 zł netto miesięcznie.


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *