Od 1 do 14 września, za pośrednictwem pięciu największych polskich portali zostanie przeprowadzona wspólna ankieta opracowana przez MSWiA. Polscy użytkownicy internetu będą mieli dzięki niej szansę przekazania Rządowi RP swojego zdania na temat strategii rozwoju społeczeństwa informacyjnego.
reklama
Ankieta będzie emitowana na prośbę Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji (MSWiA) na stronach portali: Gazeta.pl, Interia.pl, o2.pl, Onet.pl, WP.pl, docierających łącznie do 99% polskich internautów. Za pomocą internetowego badania Rząd RP chce poznać oczekiwania i opinie internautów dotyczące kierunków rozwoju oraz ustalenia priorytetów budowania w Polsce społeczeństwa informacyjnego w Polsce.
Zdaniem MSWiA rozwój społeczeństwa informacyjnego zależy w dużej mierze od dwóch czynników: usprawnień i dogodnych dla innowacyjności warunków tworzonych przez administrację oraz rozwiązań oferowanych przez głównych graczy rynku informacyjnego. Rząd zapewnia, że w tym procesie nie chce pominąć opinii samych użytkowników internetu, stąd pomysł na ogólnopolską ankietę.
- Dynamicznie rozwijający się polski internet stwarza ogromne możliwości wpływu jego użytkowników na rzeczywistość, stanowi realne narzędzie komunikacji społecznej. Postanowiliśmy zapytać o zdanie najbardziej zainteresowanych, czyli internautów. Interesuje nas ich spojrzenie, oczekiwania i pomysły. Chcemy z nich skorzystać. - wyjaśnia Włodzimierz Marciński, dyrektor Departamentu Społeczeństwa Informacyjnego. - To pierwszy taki przypadek, kiedy rząd zaprasza społeczność internetową do wspólnego projektu. – chwali pomysł MSWiA na internetowe badanie Marciński.
W ramach ankiety internauci będą mogli także zgłaszać hasła promujące działania na rzecz rozwoju społeczeństwa informacyjnego. Najlepsze z nich znajdą się w opracowaniu rządowej strategii rozwojowej - "Strategia rozwoju społeczeństwa informacyjnego do 2013 r."
Jak donosi Gazeta Wyborcza, założenia strategii to efekt nie tylko współpracy wielu środowisk. W jej powstaniu odpłatnie (w wyniku przetargu) udział wzięła również doradcza firma Ernst & Young, co ma gwarantować "odpolitycznienie" dokumentu. Koszt opracowania to 500 tys. zł. Strategia ma być co roku oceniana i aktualizowana.
Nadzór nad prawidłowym przeprowadzeniem badania objęła spółka Polskie Badania Internetu. Wzór ankiety zostanie wkrótce zaprezentowany na stronie www.mswia.gov.pl
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|