Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Rupert Murdoch uruchomi usługę wyłącznie dla tabletów?

01-08-2010, 13:39

Właściciel jednej z największych na świecie korporacji medialnych News Corporation, pomimo że za nieco ponad pół roku będzie świętował 80. urodziny, nie przestaje rewolucjonizować podejścia do sprzedawania treści.

Ostatnio oczy świata mediów skierowane były z uwagą na efekt wprowadzenia opłat za przeglądanie treści z internetowych wydań „The Times” i „The Sunday Times”. Podobno pozytywnie wpłynęło to na zyski News Corp., jednak jak zauważa bloger Tima Kevana, który od trzech lat publikował swoje notki na na łamach Timesa - znacznie niebezpieczniejsze niż utrata czytelników jest wyłączenie się ze światowego, wolnego obiegu informacji.

>> Czytaj także: Fox News kradnie zdjęcia

Sonda
Czy witryny powinny oferować dostęp do treści za pieniądze?
  • Tak
  • Nie
  • Nie wiem
wyniki  komentarze

Jak informuje CNBC, firma Murdocha rozważa stworzenie nowej aplikacji przeznaczonej dla tabletów takich jak iPad, poprzez którą mogłaby sprzedawać kolejne treści. Program oferowałby oprócz tekstu także dostęp do zdjęć i wideo, jednak co najważniejsze, nie wykorzystywałby on treści publikowanych w innych mediach należących do News Corporation.

Płatny dostęp do serwisu
fot. The Times - Płatny dostęp do serwisu
Czy plotki okażą się prawdziwe, dowiemy się wkrótce, natomiast warto zauważyć, że Murdoch ma już spore sukcesy na polu aplikacji przeznaczonych dla tabletów. Aplikację dającą dostęp do treści publikowanych na łamach Wall Street Journal subskrybuje już 10 tysięcy użytkowników, każdy płaci po 17,29 USD miesięcznie, co daje ponad 2 miliony dolarów przychodu rocznie.

>> Czytaj także: Dla blogosfery newsy nie będą płatne


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Źródło: CNBC