Inflacja, pandemia i rosnąca świadomość ekologiczna to tylko kilka czynników decydujących o wzroście zainteresowania dwoma kółkami. Eksperci oceniają, że popyt na rowery trwale się zwiększa, a kolejne lata mogą przynieść nawet 45 proc. wzrostu.
Polska jest 4. największym producentem rowerów w Unii Europejskiej. Na początku pandemii, w maju 2020 roku, produkcja jednośladów była w kraju największa od 4 lat. Jak informował GUS, nad Wisłą powstało ich 119 tys., czyli aż o 171,3 proc. więcej niż jeszcze w kwietniu 2020 r. Dodatkową motywacją do przesiadki na dwa kółka są zawrotne ceny paliwa.
Jednocześnie w wyniku pandemii i dynamicznego rozwoju rynku e-commerce zmieniają się też zwyczaje zakupowe Polaków. Jak wynika z raportu „E-commerce w Polsce 2020” opracowanego przez Gemius z Izbą Gospodarki Elektronicznej, aż 73 proc. badanych osób chociaż raz dokonało zakupów online. Nie jest więc zaskoczeniem, że również rowerów coraz częściej szukamy w internecie.
Serwis OLX przyjrzał się zachowaniom użytkowników kategorii Rowery, która już od marca tego roku cieszy się rosnącym zainteresowaniem. Dla zobrazowania tego wzrostu wystarczy powiedzieć, że w marcu 2022 roku kategorię odwiedziło aż o 85 proc. więcej użytkowników niż w lutym.
Szczyt rowerowego sezonu zakupowego przypada na maj i czerwiec. – To właśnie w maju ubiegłego roku sprzedający na OLX potwierdzili najwięcej udanych sprzedaży rowerów miejskich czy rowerów dziecięcych – mówi Paweł Starościak, opiekun kluczowych klientów w kategorii Sport i Hobby w OLX. – Obserwujemy też, że nasi klienci wystawiają coraz bogatszą ofertę rowerów elektrycznych, które są w tym momencie najbardziej pożądanym przez użytkowników jednośladem.
Do najpopularniejszych haseł wyszukiwanych w kategorii Rowery w serwisie OLX należą:
Zainteresowaniem cieszą się też takie elementy wyposażenia jak fotelik rowerowy czy przyczepka rowerowa, które pozwalają spędzać czas aktywnie w rodzinnym gronie.
W marcu na każde ogłoszenie zamieszczone w serwisie w kategorii Rowery przypadało ponad 6 tys. wyświetleń na liście ogłoszeń i ponad 66 unikalnych wyświetleń samego ogłoszenia. Miesięcznie kategorię Sport i Hobby w serwisie OLX odwiedza 4,3 mln użytkowników (czyli co 10. Polak), a zamieszczone w niej ogłoszenia otrzymują aż 83 tys. odpowiedzi dziennie. W ubiegłym roku liczba odwiedzających kategorię Rowery każdego miesiąca w trakcie sezonu przekraczała 2 mln użytkowników (dane OLX).
– Sprzedaż internetowa pozwala nam dziś spełnić oczekiwania każdego klienta i przedstawić mu ofertę w najdrobniejszych szczegółach – mówi Wojciech Czubiński, operator salonu ProRowery, użytkownik OLX-a. – Dodatkowo w rozpoczętym już sezonie rowerowym ruch w salonach jest wzmożony i czas obsługi w punkcie stacjonarnym może się wydłużać. Korzystanie z oferty internetowej eliminuje ten problem, a zamówiony przez klienta sprzęt może trafić pod jego drzwi w dogodnym dla niego czasie.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|