Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Rekordowe 8,4 mld dol. z reklam w pierwszym kwartale

12-06-2012, 11:10

Przychody z reklam osiągnęły rekordowe 8,4 miliarda dolarów w pierwszym kwartale 2012 roku - informuje Interactive Advertising Bureau (IAB). Pomimo kryzysu ekonomicznego wydatki na marketing w sieci wciąż rosną.

robot sprzątający

reklama


W pierwszych trzech miesiącach 2012 przychody z reklam internetowych były o ok. 15% większe niż jeszcze przed rokiem - czytamy w raporcie IAB. Ich łączna suma sięgnęła 8,4 miliarda dolarów.

Czytaj także: Ciemne chmury wiszą nad Doliną Krzemową?

- Wzrost o 15% rok do roku to potwierdzenie, że internet dotrzymuje obietnicy wpływania na konsumentów, co z kolei przyciąga reklamodawców - mówi David Silverman z PwC U.S. -  W ciągu roku udało się przekroczyć istotną granicę w globalnych przychodach generowanych z reklamy.

Wiele osób obawiało się, że rozwój internetowego rynku reklamowego zostanie mocno zahamowany w związku z pogarszającą się sytuacją ekonomiczną w Europie i Stanach Zjednoczonych. Okazuje się jednak, że internet często postrzegany jest właśnie jako tańsze miejsce do promowania produktów niż na przykład telewizja czy prasa. W przyszłości na znaczeniu zyskiwać ma również reklama na urządzeniach mobilnych.

Wzrost przychodów z reklam w ostatnich kwartałach
fot. - Wzrost przychodów z reklam w ostatnich kwartałach
- Marketerzy i agencje inwestują coraz więcej w konsumentów wykorzystujących cyfrowe dobra - zauważa dyrektor generalny IAB Randall Rothenberg. - Coraz większa liczba konsumentów odwiedza internet, by sprawdzić szczegóły dotyczące produktów, a także być aktywniejszym w życiu.

Czytaj także: Twitter zarabia najwięcej na wersji mobilnej


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Źródło: IAB