Dobre kampanie reklamowe to obecnie podstawa pomyślnego funkcjonowania każdego przedsiębiorstwa. Jedną z form marketingu jest reklama outdoorowa — zewnętrzna, która nieprzerwanie cieszy się dużym powodzeniem. Jakie są rodzaje tego typu reklamy, jakie są jej zalety i wady i w jakich branżach sprawdzi się najlepiej?
reklama
Reklamy zewnętrzne to nieodłączny element przestrzeni publicznej. Przedsiębiorcy decydują się na taki rodzaj promowania firmy, gdyż jest to jeden z najprostszych sposobów na dotarcie do szerokiego grona odbiorców. Reklama wielkoformatowa, o ile zostanie odpowiednio zaprojektowana, z pewnością zostanie łatwo zauważona i zapadnie w pamięci odbiorcy. Co ciekawe, na przykucie uwagi potencjalnego klienta mamy tylko kilka sekund. Warto więc zadbać o wartościowe treści reklamowe, które będą zarówno związane z firmą, jak i przedstawią ciekawe, łatwe do zapamiętania hasła i grafiki.
Ciekawostka: Reklama zewnętrzna (outdoor) wzięła swoją nazwę od angielskiej nazwy „out of home”, którą tłumaczy się jako „poza domem”. Słowa „out of home” często zapisuje się skrótowo OOH, co coraz częściej można ujrzeć w polskim nazewnictwie tego rodzaju reklamy.
Największy wybór reklam zewnętrznych oferuje Drukarnia Wielkoformatowa Sigma.
Reklamy wielkoformatowe spotkać możemy zarówno w mieście, na wsi, jak i przy drogach ekspresowych i autostradach. Nośniki reklamy zewnętrznej mogą być zamontowane przy ulicy, w ciągach komunikacyjnych pieszych, ale także bezpośrednio na ścianach budynków, ogrodzeniach, czy nawet na przystankach autobusowych i środkach komunikacji miejskiej. Do najpopularniejszych rodzajów reklam zewnętrznych zaliczamy:
To najczęściej wybierana przez przedsiębiorców forma reklamy zewnętrznej. Banery i billboardy zazwyczaj montuje się na specjalnych konstrukcjach w otwartej przestrzeni, w taki sposób, aby były łatwo zauważalne zarówno dla kierowców, jak i przechodniów. Często możemy ujrzeć je także na ogrodzeniach posesji. Banery zazwyczaj drukowane są na papierze lub siatce PCV, zaś billboardy powstają z tworzywa sztucznego, odpornego na zmienne warunki atmosferyczne.
To drugi najpopularniejszy rodzaj reklamy zewnętrznej. Reklama podświetlana zazwyczaj montowana jest na zewnątrz budynków lub przy galeriach handlowych i zwykle przedstawia logo danej firmy. W dużych miastach tę formę reklamy można spotkać także przy chodnikach, czy w zabudowie przystanków autobusowych. W takich przypadkach reklama zazwyczaj promuje wydarzenia w mieście, ciekawe spektakle, czy seanse kinowe lub zawiera ważne informacje dla mieszkańców. Szyld reklamowy to nic innego jak podświetlana od wewnątrz tablica reklamowa, zazwyczaj zamykana w aluminiowej ramie.
Ta reklama zewnętrzna często mylona jest z billboardami, jednak obie te formy powstają z różnych materiałów. Tablice reklamowe to zazwyczaj gotowe konstrukcje, z nadrukowanym specjalnymi technikami hasłem. Często stawiane są przy siedzibie firmy i przedstawiają jej logo lub podstawowe informacje kontaktowe.
To nic innego jak banery, jednak różnią się wielkością powierzchni reklamowej. Z tego też powodu plakaty zazwyczaj montuje się poprzez wyklejanie na słupach ogłoszeniowych lub innych miejscach do tego przeznaczonych.
Tę reklamę zewnętrzną zazwyczaj montuje się na dużych budynkach, m.in. wieżowcach, lub rusztowaniach podczas wykonywania prac remontowych. Najczęściej stosowana siatka winylowa (inaczej nazywana siatką mesh) ma właściwości przepuszczające światło — jest to szczególnie ważne, gdy taka reklama znajduje się przed oknami remontowanego budynku, wówczas lokatorzy nie zmagają się z ciemnością w pomieszczeniach. Istnieją także siatki wykonane z pełnego winylu, które nie przepuszczają światła, jednak jest to zdecydowanie rzadziej wybierany materiał i montuje się go na bezokiennych ścianach budynków.
Reklama zewnętrzna to także ta, którą ujrzeć możemy na pojazdach. Często na taką formę reklamowania decydują się przedsiębiorcy, którzy świadczą usługi także poza miejscem zamieszkania konsumentów — na przykład w formie zdalnej. Wtedy mobilną reklamę można zamontować na zestawach pojazdów, które przemierzają nawet cały kraj. Zazwyczaj oklejanie samochodów stosuje się w miastach o dużym natężeniu ruchu, gdzie w krótkim czasie można spotkać się z dużą liczbą odbiorców.
Reklama outdoorowa to doskonały wybór przede wszystkim dla lokalnych przedsiębiorstw świadczących usługi m.in. w branżach takich jak:
Reklamy zewnętrzne cechują się wieloma zaletami. Do najważniejszych możemy zaliczyć:
Tuż obok zalet stoi kilka wad, o których również warto pamiętać. Są to m.in.:
17 sierpnia 2015 roku weszła w życie ustawa, która określa warunki eksponowania reklam wielkoformatowych. Jej celem jest przede wszystkim zabezpieczenie przed „wizualnym zanieczyszczeniem” w miejscach użyteczności publicznej i zwiększenie bezpieczeństwa kierowców. I tak m.in. całkowicie zakazane jest umieszczanie reklam zewnętrznych na obiektach zabytkowych, czy na ogrodzeniach cmentarzy. Co więcej, reklamy wielkoformatowe nie mogą kontrastować z przestrzenią publiczną (szczególnie gdy na niewielkiej przestrzeni znajduje się wiele nośników), ani nawiązywać do przesądów czy łatwowierności dzieci.
Reklama zewnętrzna to doskonały sposób na promocję firmy. Możliwość zastosowania wielu formatów i technik montażu może mieć efektywny wpływ na zwiększenie ilości potencjalnych klientów. Warto pamiętać, że reklamy zewnętrzne muszą być zarówno ciekawe, jak i łatwe w odbiorze, aby dotrzeć do właściwej grupy odbiorców.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
Branża internetowa apeluje o zaniechanie prac nad tzw. Ustawą Wolnościową
|
|
|
|
|
|