21 czerwca ukażą się „Kryształy Symetrii” – raport na temat użyteczności stron internetowych banków w Polsce. Autorem badania jest agencja e-biznes Symetria.
reklama
Kryształy Symetrii są cyklicznymi, profesjonalnymi badaniami użyteczności czołowych serwisów polskiego internetu. Pierwszą przebadaną branżą będzie branża finansowa.
Głównym celem zaprezentowanych w raporcie badań jest wskazanie dobrych praktyk pokazujących, jak można ułatwiać użytkownikom poruszanie się po serwisie, oraz zidentyfikowanie błędów, których należy unikać. Na podstawie wyników powstanie ranking najbardziej użytecznych i przyjaznych internautom stron internetowych banków w Polsce.
Działania online często budzą obawę przed skomplikowanym procesem realizacji zadań i brakiem umiejętności w zakresie poprawnego wypełniania formularzy czy zawierania transakcji. A przecież dużo łatwiej i szybciej jest skorzystać z sieci niż wybrać się do urzędu, banku czy sklepu operatora komórkowego.
W I edycji badania Symetria postanowiła sprawdzić, na ile użyteczne są strony WWW największych banków w Polsce. Wszystkim ocenionym serwisom przyznane zostaną „Kryształy Symetrii”. Przyznanie kryształów następuje na podstawie wyników uzyskanych w trzech obszarach:
Badanie przeprowadzone zostało na próbie 2000 użytkowników, którzy wykonali różne zadania na stronach wytypowanych banków. Internauci zostali zrekrutowani przez partnera branżowego projektu – serwis Money.pl. Zbadana została łatwość znalezienia podstawowych informacji, jak np. zastrzeżenie zagubionej karty czy sprawdzenie oprocentowania konta oszczędnościowego.
Otrzymane wyniki dadzą odpowiedź, na których stronach udaje się w pełni zrealizować poszczególne zadania, z jakim wiąże się to czasem oraz które z funkcjonalności i rozwiązań są najbardziej skuteczne i godne zastosowania.
Autor badania, agencja Symetria (www.symetria.pl) specjalizuje się w obsłudze projektów związanych z prowadzeniem biznesu w internecie. Od 1998 roku eksperci agencji doradzają i wdrażają rozwiązania w największych polskich firmach. Z usług Symetrii korzystali m.in. Volkswagen, BZ WBK, Telekomunikacja Polska, T-Mobile, Orange, Wirtualna Polska, Nestle, Hochland, Ministerstwo Rozwoju Regionalnego.
Firma jest jedynym w Polsce członkiem UX Alliance (www.uxalliance.com), międzynarodowego stowarzyszenia zajmującego się badaniami użyteczności stron WWW.
Więcej informacji na fanpage'u Symetrii: www.facebook.pl/symetria.news
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|