Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Qpony.pl kupiły Blix'a - powstała druga największa grupa mobilna w Polsce

04-07-2016, 12:33

Początek czerwca 2016 stał się dla poznańskiego startup'u Qpony momentem przełomowym. Wielomiesięczne negocjacje przyniosły bowiem owoce w postaci zakupu aplikacji Blix. Obecnie - w wyniku wspomnianej fuzji - grupa liczy ponad milion aktywnych użytkowników.

Trwające kilka miesięcy negocjacje pomiędzy Qponami (www.qpony.pl), liderem wśród aplikacji zniżkowych na polskim rynku, a aplikacją agregującą gazetki handlowe Blix, zaowocowały przejęciem przez Qpony 100 proc. udziałów. W efekcie wspomnianych działań Qpony objęły jedną z czołowych pozycji na rynku m-commerce.

Blix, popularna aplikacja gazetkowa, od dawna cieszy się dużym zainteresowaniem ze strony użytkowników. Namacalnym dowodem wspomnianego faktu jest rzecz jasna szybki wzrost liczby klientów. Nic więc dziwnego, że zainteresowanie jej zakupem wyraziła spora ilość firm; w tym przedsiębiorstwa działające w sektorze medialnym, a także liczne, znane marki.

Z uwagi na fakt, iż zarówno Qpony, jak i Blix obejmują pozycję lidera w swoich kategoriach, wspomniana transakcja wywrze najprawdopodobniej niemały wpływ na przyszłym kształcie rynku m-commerce. Warto przy tym zauważyć, że obie aplikacje w sposób dynamiczny powiększają udział w rynku, tym samym zostawiając konkurencję daleko w tyle.

Na szczególną uwagę zasługują kroki, jakie Qpony mają zamiar poczynić względem Blix'a. Jak się okazuje obie z aplikacji w dalszym ciągu będą funkcjonowały na zasadzie dwóch, odrębnych produktów. Wpływ na takie decyzje ma fakt, iż zarówno Qpony, jak i Blix oferują swoim użytkownikom zupełnie odmienne pakiety korzyści. Nowy właściciel Blixa zapowiada wykonanie prac mających na celu poprawę wydajności aplikacji oraz przeprowadzenie działań marketingowych, które umocnią jej pozycję jako lidera aplikacji gazetkowych.

Qpony i Blix to aplikacje posiadające ogromny potencjał i tym samym mające duże szanse na dyktowanie warunków firmom konkurencyjnym, dla których rywalizacja o rynek m – commerce może w najbliższym czasie stać się nie lada wyzwaniem.

qpony infografika


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              





Ostatnie artykuły:

fot. DALL-E




fot. DALL-E



fot. DALL-E



fot. Freepik



fot. DALL-E