Pomimo pojawiania się na rynku ofert kolejnych operatorów i stale rosnącego, sięgającego już 109%, nasycenia rynku, Polskiej Telefonii Cyfrowej, operatorowi sieci Era, w 2007 roku udało się poprawić swoje wyniki finansowe i zwiększyć bazę abonencką.
reklama
W 2007 roku liczba abonentów wzrosła o 19,4% w skali roku, dzięki czemu udział tego typu klientów osiągnął prawie 42% w ogólnej bazie klientów PTC. Wskaźnik ARPU dla całej bazy klientów PTC w czwartym kwartale 2007 roku wyniósł 48 zł, natomiast w całym 2007 roku 47 zł.
W porównaniu do 2006r. o 5 złotych zmniejszył się koszt pozyskania jednego klienta (SAC) i w 2007 roku wyniósł on 104 złote. Spółka utrzymała niski wskaźnik odłączeń (churn), który dla klientów kontraktowych wyniósł w całym 2007 roku średnio 0,7% miesięcznie.
Natomiast całkowita liczba przyłączeń netto w 2007 roku wyniosła 770 tys., z czego 277 tysięcy w czwartym kwartale, co oznacza wzrost o 41,3% w stosunku do trzeciego kwartału 2007 roku.
PTC na koniec 2007 roku miała już 12,998 mln klientów, czyli ich liczba była wyższa o 6,3% w stosunku do roku 2006.
EBITDA za 2007 rok wyniosła 2,445 mld zł wzrastając o 10,2% w porównaniu do roku poprzedniego. Nastąpiła również poprawa marży EBITDA, która na koniec 2007r. wyniosła prawie 33%, natomiast rok wcześniej 31%.
Łączne przychody Polskiej Telefonii Cyfrowej w roku 2007 r. wyniosły 7,426 mld zł, rosnąc o 4,1% w porównaniu do 2006 roku.
Nakłady inwestycyjne PTC w 2007 sięgnęły 15% przychodów. Działania te zaowocowały, m. in., objęciem siecią 3G ponad 160 miejscowości, tj. 36% populacji kraju. PTC na początku 2007 roku zaoferowała technologię HSDPA 7,2 oraz rozpoczęła testy technologii HSUPA z prędkością do 1,9 Mbps.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|