PTC (operator sieci ERA) zdobył w pierwszym kwartale 190 tys. klientów abonamentowych. Z kolei Polkomtel (operator Plus) zdobył ponad 200 tys, klientów. Obie firmy odczuły korzyści wynikające ze strategii opartej na wprowadzaniu innowacyjnych usług.
Polkomtel jak i PTC opublikowały wczoraj swoje wyniki finansowe za pierwszy kwartał bieżącego roku.
Przychody PTC osiągnęły poziom 1,875 miliarda zł i wzrosły o 8,2% w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego. EBITDA wyniosła 657 mln zwiększając się o 15,3%. Liczba abonentów PTC wyniosła 5,599 miliona i wzrosła aż o 18% w stosunku do pierwszego kwartału roku ubiegłego.
Średni przychód na użytkownika (ARPU) dla całej bazy klientów abonamentowych i systemu przedpłaconego, wzrósł o 2 zł w stosunku do pierwszego kwartału 2007 roku i osiągnął poziom 47 zł. Średni koszt pozyskania klienta (SAC) zmniejszył się z 110 do 96 zł. Średni miesięczny wskaźnik odłączeń (churn) klientów post-paid utrzymał się na bardzo niskim poziomie 0,7 %.
Przedstawiciele PTC są z wyników zadowoleni. PTC realizuje strategię, która ma na celu oferowanie klientom najbardziej innowacyjnych technologii dzięki wysokim nakładom inwestycyjnym na rozbudowę infrastruktury technicznej oraz sieci sprzedaży. Obecnie w zasięgu sieci trzeciej generacji PTC znajduje się 180 miejscowości i około 40% populacji kraju. Ilość punktów sprzedaży PTC została zwiększona do 1100 placówek.
Jeśli chodzi o Polkomtel to przychody Spółki wzrosły o 10,9%, osiągając poziom 2027,1 mln PLN. EBITDA wyniosła 626,1 mln czyli wzrosła o 17,9%. Firma pozyskała ponad 200 tys. klientów kontraktowych i na koniec pierwszego kwartału 2008 r. ich liczba przekroczyła 6 mln. Przyrost klientów z kontraktem był większy (19,4%) niż wśród użytkowników bez kontraktu.
Wskaźnik ARPU w porównaniu z odpowiednim okresem 2007 r. wzrósł o ponad 1%, do poziomu 45,9 PLN. Koszt pozyskania klienta (SAC) wzrósł w pierwszym kwartale 2008 r. o 12,5% i wynosi w przypadku Polkomtela 117,2 PLN.
Do poprawy wyników w przypadku Polkomtela przyczyniły się wprowadzane przez Spółkę dodatkowe usługi niegłosowe, takie jak np. multidostępowy portal plus.pl, usługi oparte na transmisji danych oraz wzrost bazy klientów kontraktowych. Przedstawiciele Polkomtela również są zadowoleni z wyników tym bardziej, że rynek jest obecnie trudniejszy. Pojawili się nowi uczestnicy rynku (MVNO i SP), jego saturacja jest wysoka i w dodatku spada tempo wzrostu.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|