PsiBufet, polski startup produkujący indywidualnie dopasowane posiłki dla psów, właśnie pozyskał w nowej rundzie finansowania kwotę 5 mln złotych.
reklama
Wśród inwestorów znaleźli się fundusz Kogito Ventures, aniołowie biznesu m.in.: Chris Guzowski (związany z Polipo Ventures), Amadeusz Król (niedawny inwestor w HiPets) oraz Butternut Box - globalny lider rynku świeżej karmy dla psów z Wielkiej Brytanii. Środki mają zostać przeznaczone na skalowanie biznesu oraz szybkie zbudowanie pozycji lidera w branży naturalnej żywności dla psów.
Wraz z coraz większym znaczeniem trendów związanych ze zdrowym żywieniem i ekologią, rośnie zainteresowanie naturalną żywnością dla zwierząt domowych. Inwestycja w dobrej jakości pokarm to inwestycja w zdrowie pupila. PsiBufet w swojej ofercie proponuje indywidualnie dopasowane posiłki dla psów, ugotowane ze świeżych i naturalnych składników. Jest to idealna propozycja zarówno dla szczeniąt, psów starszych, niejadków czy dla każdego, kto chce podawać swojemu psu zdrowe posiłki. Przepisy opracowała specjalistka do spraw żywienia zwierząt domowych - dr inż. Olga Lasek.
– Pomysł na PsiBufet pojawił się w 2016 roku, kiedy wspólnie z mamą oraz siostrą wymyśliliśmy, że chcemy oferować w pełni zdrową oraz świeżą karmę dla psów. Zaczęło się wszystko od rodzinnego biznesu i miłości do zwierząt. Wkrótce nasz szalony pomysł został bardzo dobrze przyjęty przez pierwszych klientów - mówi założyciel firmy PsiBufet, Piotr Wawrysiuk (na zdjęciu poniżej).
Dynamiczny wzrost rozpoczął się na początku 2020 roku, kiedy startup pozyskał 1,6 mln zł od polskich oraz zagranicznych inwestorów w ramach rundy pre-seed. – Zebrane fundusze pozwoliły nam uruchomić nowoczesny zakład produkcyjny w Warszawie, zbudować zespół w kluczowych obszarach oraz postawić zaawansowany serwis sprzedażowy - dodaje Piotr Wawrysiuk.
PsiBufet nie zwalnia tempa. Jak wskazują dane Euromonitora, pomimo pandemii, rynek karm dla zwierząt domowych w Polsce nadal rośnie, notując ciągły wzrost wartości sprzedaży. Zmienia się jednak proces zakupu. W strukturze dystrybucji karm na rynku największym zwycięzcą jest jednak handel elektroniczny, który odnotowuje w Polsce 40 proc. wzrost. Jak pokazują statystyki, branża ma wysoki potencjał, a inwestorzy chętnie wspierają firmy z takim potencjałem, jak PsiBufet. Marka właśnie zamknęła drugą rundę finansowania i pozyskała 5 mln zł. Wśród inwestorów znaleźli się: globalny lider w kategorii świeżej karmy dla psów, firma Butternut Box, Kogito Ventures oraz Aniołowie Biznesu, m.in.: Chris Guzowski (związany z Polipo Ventures), Amadeusz Król (niedawny inwestor w HiPets), Karol Milewski (współzałożyciel Omnipack).
– Przy pierwszej rundzie finansowania stworzyliśmy nowoczesny zakład produkcyjny i zadbaliśmy o produkcję, druga zaś umożliwia nam dynamiczne skalowanie. Planujemy duże inwestycje marketingowe, rozbudowę zespołu i poszerzanie kompetencji inhouse, szerszą ofertę produktową i oferowanie naszego jedzenia w jeszcze bardziej atrakcyjnej formie dla klienta końcowego. Potencjał do wzrostu jest nadal ogromny! W Polsce i na świecie produkcja świeżej, naturalnej karmy to nadal nisza, która jest do zagospodarowania. Finalnie, między innymi dzięki tej inwestycji, planujemy stać się absolutnym liderem w zdrowym żywieniu psów w Polsce – mówi Piotr Wawrysiuk, właściciel firmy PsiBufet. – Cieszymy się, że tak doświadczeni inwestorzy wierzą w to, co robimy i pozostają przy nas. Wiemy, że ich doświadczenia rynkowe pomogą nam rosnąć w jeszcze szybszym tempie - dodaje Piotr.
– Działalność PsiBufet idealnie wpasowuje się w trend convenience i rosnącą troskę właścicieli czworonogów o najwyższą jakość karmy. Dodatkowo, obecność mocnego inwestora branżowego pozwala na stosowanie najlepszych praktyk w budowaniu biznesu a ogromny rynek ponad 7 mln psów w Polsce daje dużą przestrzeń do wzrostu. W tej i w poprzedniej rundzie, łączny wkład funduszu Kogito i koinwestujących z nami aniołów biznesu wyniósł blisko 4 mln zł. Cieszy nas taki zapał inwestorów i fakt, że coraz więcej osób chce inwestować z nami w rozwój rodzimych startupów - mówi Wojciech Niesyto, partner w Kogito Ventures.
Poprzez internetową platformę marki klienci mogą dopasować posiłki dla swoich psów do ich indywidualnych potrzeb. Użytkownik odpowiada na kilka pytań dotyczących wagi, aktywności oraz alergii pupila, a dedykowany algorytm stworzy dopasowaną dietę. Oferowane karmy spełniają normy Europejskiego Stowarzyszenia Producentów Karm dla Zwierząt Domowych (FEDIAF), nie zawierają konserwantów, sztucznych utrwalaczy ani zboża. Karma jest indywidualnie porcjowana, hermetycznie pakowana i wysyłana do klientów w całej Polsce w cyklach od 2 do 4 tygodni, w modelu subskrypcyjnym.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*