Rodzimy rynek MVNO przechodzi ostatnio spore przeobrażenia - Mobilking został sprzedany, zrezygnował WPMobi, swojej oferty nie zaprezentuje Allegro, natomiast 2 dni temu do walki włączyła się GaduAIR - telefonia komórkowa od Gadu-Gadu.
reklama
- Zdecydowaliśmy się sprzedać Mobilkinga, ponieważ analizujemy wiele innych, znacznie korzystniejszych możliwości ulokowania naszego kapitału. Z powodu panującego kryzysu i bardzo dużej konkurencyjności, warunki rozwoju na polskim rynku telekomunikacyjnym dla spółki typu start-up - jaką jest Mobilking - znacznie się pogorszyły - powiedział Martin Danko, rzecznik prasowy Penta Investments.
Natomiast Jarosław Czerka, dyrektor zarządzający Mobilking zapewnił, iż zmiana własnościowa nie spowoduje żadnych problemów w działalności spółki. Nabywcą jest spółka telekomunikacyjna MoCoHub Technology Development SA. Transakcja została sfinalizowana, a jej wartość nie będzie ujawniona. Nowy właściciel zadeklarował, iż będzie dalej rozwijać sieć.
Pomimo sprzedaży udziałów Mobilking będzie nadal działał w oparciu o sieć Polskiej Telefonii Cyfrowej (PTC). Od momentu rozpoczęcia działalności zgromadził ponad 200 tys. klientów. Na tle konkurencji jest to raczej bardzo dobry wynik. Zapewne po części jest to efekt nietypowych i często kontrowersyjnych kampanii marketingowych operatora, m.in. inicjatywy "Wyklep dupcie" opisywanej w DI w lipcu 2008 r.
Rynek MVNO - idą zmiany
Z początkiem maja 2009 r. Dziennik Internautów informował o rezygnacji WPMobi - operatora wirtualnego Wirtualnej Polski. Sieć ta nie cieszyła się dużym zainteresowaniem. Według danych Dziennika Internautów liczba klientów WPMobi nie przekroczyła 2 tysięcy.
Natomiast Grupa Allegro zrezygnowała z uruchomienia swojego MVNO. Decyzja była efektem "uważnego przeanalizowania sytuacji na rynku telekomunikacyjnym". Pomimo czarnych chmur nad operatorami wirtualnymi w Polsce, na rynku pojawił się nowy gracz.
Dwa dni temu, w poniedziałek 18 maja 2009 r. wystartował projekt GaduAIR - telefonia komórkowa od Gadu-Gadu. W opinii części komentatorów GaduAIR ma szansę zaistnieć na rynku m.in. dzięki dość niskim stawkom oraz darmowemu dostępowi do Mobilnego Gadu-Gadu. Krzysztof Szalwa z zarządu GG Network przyznał w rozmowie z Dziennikiem Internautów, iż jego spółka liczy na efekty marketingu szeptanego.
Z kolei w styczniu 2009 r. na rynku pojawił się operator komórkowy sieci Biedronka. Pomimo dużej kampanii promocyjnej, MVNO popularnej sieci dyskontów raczej nie zdobył sympatii internautów. Jego oferta wydaje się tania, jednak na starcie zawierała pewne "haczyki".
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|