Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Większość przedsiębiorców docenia wielki potencjał wizerunkowy, który przynosi prowadzenie fanpage na Facebooku. Jest to narzędzie przydatne, praktyczne i powszechnie dostępne. Dodatkowo daje dostęp do ponad 16 milionów użytkowników, którzy spędzają na portalu ponad 2 godziny dziennie.

Istnieje naprawdę spore prawdopodobieństwo, że w tym gronie są potencjalnie zainteresowani klienci dla każdej branży. Trzeba tylko umieć do nich dotrzeć. Jak to zrobić skutecznie?

fanpage

Prowadzenie fanpage – po co to robić?

Powodów do tego, żeby zacząć prowadzić fanpage na Facebooku jest naprawdę wiele. Przede wszystkim jest to jedno z narzędzi do budowania rozpoznawalności marki oraz zaufania społecznego. Często słyszy się frazę, że jeśli danego biznesu nie ma na Facebooku, to on nie istnieje. I naprawdę nie ma w tym wielkiej przesady.

Fanpage przydaje się do przekazywania rozmaitych informacji organizacyjnych (np. o planowanych konferencjach), o nowych produktach oraz o tym, co dzieje się za kulisami biznesu (np. jak wyglądają przygotowania do wystąpienia lub jaka jest wirtualne biuro Warszawa, wybrana na nadchodzące szkolenie). Możliwości jest sporo. Trzeba jednak podejść do tematu: logistycznie, merytorycznie i systematycznie.

Podejście logistyczne – prowadzenie fanpage na Facebooku od podstaw

Już starożytni Grecy wiedzieli, że na początku był chaos. Zapewne w wielu przypadkach u zarania profilu firmowego na Facebooku jest podobnie. Rolą mądrego przedsiębiorcy lub wynajętej przez niego agencji jest uporządkowanie go i stworzenie na jego podwalinach skutecznej promocji, profesjonalnego wizerunku oraz przyciągającej reklamy.

Całość musi być spójna i skupiać się na konkretnych celach biznesowych. Do tego potrzebujemy dobrego planu działania, który buduje się właśnie na początku. Do niego dostosowuje się content – od strony wizualnej oraz tekstowej.

Podejście merytoryczne – fanpage na Facebooku jako przestrzeń profesjonalna

Nawet najlepszy plan promocji nic nie daje, jeżeli nie wypełnimy go wartościową treścią. Nie mogą być to jednak wyłącznie materiały dopasowane do wymagań SEO. Potrzebujemy zawrzeć w nich wiedzę oraz szereg ciekawostek z branży, które zainteresują odbiorców oraz wniosą coś do ich życia.

Prowadzenie fanpage na Facebooku można bowiem wykorzystać do promowania wizerunku eksperta. Organizujemy konferencję branżową, prestiżowa sala konferencyjna Warszawa już jest wynajęta? Wspaniale. Teraz tylko trzeba pokazać fanom na profilu firmowym, że mamy im coś wartościowego do przekazania. Niech poczują, że koniecznie muszą na tej konferencji być.

Podejście systematyczne – rutyna bywa przydatna

Prowadzenie fanpage wymaga także systematyczności. Jednorazowe wrzucenie treści, byle była dostępna naprawdę nic nie daje. Posty trzeba udostępniać regularnie, najlepiej w ściśle określone dni, o konkretnych porach, dopasowanych oczywiście do zwyczajów odbiorców.

Co daje taka rutyna? Odbiorcy wiedzą, że danego dnia znajdą coś dla siebie na stronie i automatycznie na nią wchodzą. Poza tym systematyczna publikacja wpływa pozytywnie na widoczność profilu.

Trzeba zatem wyrobić w sobie nawyk do bycia regularnym i zdyscyplinowanym lub… wykorzystać praktyczne narzędzia do planowania publikacji postów.

***

Prowadzenie fanpage na Facebooku to proces tak naprawdę nie mający końca. Wymaga troski, pielęgnowania i dbania o szczegóły, a przy tym spójnej, długofalowej wizji. Warto zatem dobrze się przygotować do samodzielnego prowadzenia go albo powierzyć działanie w dobre ręce doświadczonych specjalistów od promocji.


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              





Ostatnie artykuły:


fot. Samsung



fot. HONOR







Tematy pokrewne:  

tag nolstag fanpage