Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Przy kreowaniu logo dla firmy, warto odpowiedzieć sobie na pytanie: jaką w ogóle rolę ma odegrać firmowy znak w jej dalszej przyszłości. Jeśli przedsiębiorcy zależy na umiejętnym i skutecznym budowaniu marki od początku istnienia, to już projekt logotypu powinien zostać wykonany przez profesjonalistów. Komu zatem zlecić kreowanie logotypu, by znak firmowy przyciągał wzrok i przekładał się na wysoki poziom zaufania klientów do firmy?

Projekt logotypu - komu zlecić wykonanie?

Kto wymyśla logo firmy?

Właściwie chyba zależy zacząć od tego, kto powinien wymyślić logo? Teoretycznie kwestia jest bardzo prosta, bo przecież gro samych przedsiębiorców wychodzi z założenia, że to nic trudnego. Wystarczy przecież w logo zawrzeć nazwę firmy, podpatrzeć jedną z chwytliwych czcionek i dopasować kolory, by powstał interesujący i zawsze świeży znak firmowy. Grafik jest tylko potrzebny, by to wszystko spiąć w całość.

Nic jednak bardziej mylnego i warto pod tym względem zaznajomić się ze złotymi zasadami marketingu, by wiedzieć, że dobrze opracowany projekt logo przekłada się na sukces marki. Owszem ważne jest, by logo zostało wykreowane w estetyczny i przyjazny sposób, a przy okazji by wpisywało się w charakter branży, w której prosperuje firma, ale musi być też oryginalne i pomysłowe, a to oznacza, że trzeba szukać głowy pełnej świeżych i trafionych pomysłów. Warto więc oddać inicjatywę grafikowi i pozwolić mu przy pomocy profesjonalnych narzędzi i wykorzystaniu własnego doświadczenia stworzyć znak, który nawet po 10 czy 20 latach będzie pracować na dobre imię marki.

Współpraca jest tak samo ważna, jak oryginalne pomysły!

Wybierając studio graficzne trzeba stawiać na talent, renomę i pozytywne komentarze. Nie można jednak pominąć równie ważnego aspektu, jakim jest dobra i przyjazna współpraca. To przecież ważne, by przekazać również swoje wizje, pomysły, czy podzielić się uwagami na temat prosperowania firmy i jej miejsca za 5, 10 czy 30 lat na rynku. Takie detale również kreują logo firmy i pozwalają grafikowi uzyskać naprawdę wyjątkowe rezultaty. Dlatego projekt logotypu warto zlecić fachowcom, którzy są otwarci na dialog i wszelkie działania poprzedzają rozmową.

Istotne jest także, ile projektów w ramach współpracy zapewni grafik. Wiadomo bowiem, że im większy wybór, tym większa szansa na wypracowanie właściwego konsensusu. Przedsiębiorca może wtedy zasugerować drobne zmiany albo z dwóch projektów stworzyć jeden, który jego zdaniem będzie najlepiej dopasowany do jego profilu działalności. Jeśli więc projekty na stronie studia graficznego przekonują do współpracy, to warto jeszcze porozmawiać i dopytać o warunki współpracy. Może to i detal, który na początku wydaje się mało istotny, ale przy utrudnionym kontakcie, będzie negatywnie odbijać się także na wprowadzeniu projektu w życie.

Freelancer czy agencja graficzna - co wybrać?

Projekt logotypu można wykonać na kilka sposobów. Pierwszym jest samodzielne wykonanie logo z użyciem szablonów, dostępnych w internecie. Drugim jest skorzystanie z grafików-freelancerów, którzy zapewniają elastyczne terminy i świeże pomysły. Trzecią opcją jest skorzystanie z warsztatu agencji graficznych, które zapewniają głównie wykreowanie logo firmy. Która opcja jest najlepsza?

W celu uzyskania profesjonalnego dzieła warto rozważyć drugi i trzeci wariant, czyli korzystanie z usług freelancerów albo agencji graficznych. Przy wyborze nie warto kierować się jedynie ceną, ponieważ można trafić też na amatorów, którzy być może zapewnią atrakcyjne stawki, ale nie wykreują ciekawego projektu. Studia graficzne gwarantują wysoki poziom, ale ich cennik też nie jest najniższy. Wynika to często z wysokich kosztów, jakie agencja ponosi, w związku z prowadzeniem działalności, utrzymaniem studia czy zatrudnianiem kreatywnego zespołu. Dlatego najrozsądniejszym rozwiązaniem jest wybór między agencją a grafikiem amatorem. Warto zwrócić uwagę tutaj na mniejsze studia graficzne, które dzięki ogromnemu zaangażowaniu, ale i doświadczeniu, zapewniają ciekawe projekty i to zazwyczaj w ramach rozsądnej ceny.

Jednym z takich jest studio graficzne Grafton. Można skontaktować się z nim m.in.:

  • telefonicznie, pod numerem: +48 570 171 707
  • pisząc wiadomość na adres e-mail: studiografton@gmail.com
  • korzystając z formularza kontaktowego na stronie: https://grafton.com.pl/kontakt
  • wysyłając wiadomość przez wizytówkę w Google: https://studio-graficzne-grafton.business.site/


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *