Za nami kolejny plebiscyt Ekomersy 2017. Wśród laureatów największą uwagę przykuł zespół projektów należących do dwóch firm z Andrychowa (miasteczko na południu Polski), czyli spółek Leaders sp. z o.o. sp. k. oraz ePłatności sp. z o.o. sp. k., które wspólnie tworzą grupę holdingową.
Ekomersy to plebiscyt dla firm działających w branży e-commerce oraz usługodawców oferujących produkty powiązane z tą branżą. Każdego roku aparat organizujący wydarzenie nominuje produkty / usługi wspomagające sprzedaż online, a następnie odbywa się wyłanianie najlepszych w odpowiednich kategoriach.
Wyłanianie jest podzielone na dwa etapy. Najpierw tworzone są ogólnodostępne rankingi w każdej kategorii, gdzie głosują internauci – jest to etap, w którym każda firma może pokazać jak skutecznie udało się jej przywiązać do siebie klientów i jak silne zbudować relacje. W naszym obiektywnym odczuciu jest to etap kluczowy, który pokazuje prawdziwą wartość marki. Drugi etap to dyskusja jury dotycząca przyznania miejsc na podium. Jury wyłania swoich laureatów spośród firm, które w głosowaniu internautów zdobyły powyżej 50 głosów.
Produkty firm Leaders i ePłatności dominują!
Leaders i ePłatności zgłosiły swoje produkty w czterech kategoriach. Zgłoszone zostały:
− Direct Billing HotPay.pl – nowa forma płatności systemu należącego do spółki ePłatności sp. z o.o. sp. k. w kategorii Debiut roku;
− Lead.Network – Sieć Afiliacyjna – system afiliacji należący do spółki Leaders sp. z o.o. sp. k. w kategorii Rozwiązanie wspierające generowanie leadów i sprzedaży;
− HotSender – Masowa wysyłka SMS & EMAIL – system komunikacji marketingowej należący spółki Leaders sp. z o.o. sp. k. w kategorii Rozwiązanie wspierające generowanie leadów i sprzedaży;
− Program Ochrony Klientów HotPay – rozwiązanie wdrożone w system płatniczy HotPay należący do spółki ePłatności sp. z o.o. sp. k. w kategorii Rozwiązanie wspierające obsługę klientów;
− Direct Billing HotPay.pl – nowa forma płatności systemu należącego do spółki ePłatności sp. z o.o. sp. k. w kategorii Innowacja płatnicza roku;
co łącznie daje pięć produktów w czterech kategoriach, odzwierciedlając elastyczność grupy, a także stopień dywersyfikacji portfela produktów.
W głosowaniu internautów produkty tych dwóch spółek zajęły miejsca na podium w trzech kategoriach, a w jednej – Rozwiązanie wspierające generowanie leadów i sprzedaży – produkty Leaders zajęły dwa pierwsze miejsca! Wszystkie zgłoszone produkty dostały się do drugiego etapu, za wyjątkiem usługi Direct Billing HotPay w kategorii Innowacji płatniczej roku - podyktowane jest to faktem, że jeden serwis mógł startować w maksymalnie 2 kategoriach. W etapie tym jury decydowało o przyznaniu statuetek i dyplomów.
Tak liczne nominacje oraz ogromny sukces w głosowaniu nieoznaczonej zbiorowości internautów musi napawać optymizmem, zwłaszcza, że żaden z produktów nominowanych nie został przez społeczność pominięty. Jeśli wziąć pod uwagę ilość i jakość konkurencji oraz fakt, że jest to debiut obu firm w plebiscycie – można śmiało uznać, że firmy te realizują strategię marketingową bardzo skutecznie i mają bardzo duże grono przywiązanych klientów.
Leaders i ePłatności w drugim etapie – głosowanie jury
Głosowanie w drugim etapie odbywało się za zamkniętymi drzwiami na bazie wyboru internautów. Każdy produkt, który dostał się do drugiego etapu był obiektem dyskusji składu sędziowskiego. Decyzja jurorów była ostateczna i nieodwołalna. Przedstawiciele firm dowiadywali się o wynikach dopiero na specjalnym bankiecie zorganizowanym przez inicjatorów plebiscytu. Podczas gali kolejne osoby wychodziły na scenę i wręczały statuetki laureatom.
Produkty Leaders i ePłatności, głosem jurorów, otrzymały dwa trzecie miejsca, co w kontekście głosowania internautów jest zaskakującym wynikiem, niemniej jednak sądzi się, iż jurorzy brali pod uwagę takie czynniki jak: moment wejścia produktu na rynek czy publikacje medialne na temat produktu. Nie można też nie poruszyć kwestii subiektywności osądu mało liczebnego składu oceniającego, niemniej jednak, w ocenie redakcji, formuła wyłaniania laureatów jest wypośrodkowana ze względu na to, iż mimo mankamentów drugiego etapu – istotną rolę gra tutaj doświadczenie jurorów oraz fakt, że patrzą na rynek globalnie.
Jak było?
Idąc za ciosem, poprosiliśmy o komentarz Prezesa Zarządu firmy Leaders sp. z o.o. sp. k., Kamila Karcz, który uczestniczył w gali.
„Nominacja naszych marek w tylu kategoriach oraz późniejsze głosowanie internautów było dla nas bardzo miłe. Dostaliśmy mierzalny feedback od naszych klientów, którzy pokazali, jak bardzo cenią nasze projekty.
To bardzo cenne doświadczenie i dzięki możliwości uczestnictwa w plebiscycie jesteśmy o krok do przodu, jeśli chodzi o świadomość wpływu naszej strategii marketingowej na odbiorców. Z tego miejsca pragnę podziękować wszystkim, którzy zagłosowali na nas w plebiscycie oraz moim pracownikom, których działalność potrafi zbudować tak silne relacje z klientami.
W kontekście powyższego, oceniam, iż wiedza, którą dał nam pierwszy etap głosowania jest daleko bardziej cenna niż rezultat obrad jury. Samemu komitetowi natomiast pragnę podziękować za dwa miejsca na podium i możliwość uczestnictwa na świetnie przygotowanym bankiecie.
W przyszłym roku nasza grupa holdingowa znacznie się rozrośnie o kolejne spółki i projekty, a branżowymi plebiscytami będziemy chcieli ponownie zatrząść.”
Jak widać, są sytuacje, kiedy źródłem zaskoczenia mogą być klienci – czyli grupa osób, które firma zna relatywnie dobrze obcując z nimi codziennie.
Podsumowując, pragniemy wskazać, iż była to szósta edycja plebiscytu Ekomersy – jedynego plebiscytu o tej tematyce w Polsce. Mamy nadzieję, i życzymy tego organizatorom, aby każda następna cieszyła się coraz większą popularnością, a my będziemy mogli oglądać coraz bardziej zaostrzoną rywalizację pomiędzy najlepszymi w branży e-commerce.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|