Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Kiedyś pisane były głównie w celach hobbystycznych, dzisiaj także w zarobkowych. Dawniej kojarzyły się z publicznymi pamiętnikami z zapiskami życia prywatnego, dziś coraz częściej pisane, by podzielić się wiedzą i doświadczeniem. W końcu i na nie nadeszła moda - blogi. Te bardziej popularne przynoszą autorom nie tylko rozgłos i ewentualnych klientów, ale także bezpośrednie korzyści finansowe. Z tego też powodu interesuje się nimi coraz więcej osób, szukając swojego innowacyjnego pomysłu.

Jak czerpać zyski ze swojego bloga? Odpowiedzią na to pytanie dzielą się z nami Darren Rowse i Chris Garrett – autorzy książki „ProBlogger” oraz blogów nie tylko popularnych, ale i wysoko dochodowych.

Blogerem na pełny etat może zostać każdy. Nie każdy jednak wie, jak tego dokonać. Sposobów zarabiania na blogach jest wiele, zostały także dokładnie opisane w niniejszej książce. Znajdują się tam odpowiedzi na wiele pytań, m.in. na to, czy reklama z Google AdSense jest w stanie przynieść sześciocyfrowe przychody oraz kiedy najlepiej rozpocząć ich wyświetlanie, by nie zrazić czytelników. Interesujące są także odmienne doświadczenia jej autorów w zakresie czerpania korzyści z różnych rodzajów reklam na stronie.

Aby jednak móc zacząć zarabiać na swojej wiedzy, doświadczeniu lub po prostu luźnej twórczości online, najpierw trzeba mieć gdzie. Autorzy książki prowadzą czytelnika niemalże za rękę poprzez cały proces zakładania bloga – od instalacji, przez wybór szaty graficznej oraz odpowiednich barw, aż po ulepszanie WordPressa za pomocą przydatnych wtyczek. Świetna sprawa dla początkujących.

Następnie przychodzi pora na rozpoczęcie pisania... I tutaj właśnie rozpoczyna się prawdziwa gratka dla zainteresowanych tematem. Zagadnieniu temu poświęcony został, co prawda, tylko jeden rozdział, ale jest wręcz naszpikowany konkretami. Odpowiada m.in. na pytania, jaką treść publikować, aby była uważana za przydatną, wyjątkową czy wyróżniającą autora bloga spośród wielu innych piszących w danej branży. Oprócz tego wskazówki dotyczące formatowania tekstu, odpowiedniego jego tytułowania czy częstotliwości publikowania postów mogą okazać się na wagę złota dla kogoś, kto rozpoczyna swoją przygodę z blogowaniem i chce dojść w tym zakresie do perfekcji. Na szczególną uwagę zasługują części: „20 rodzajów postów” oraz „10 kroków do napisania cieszącej się powodzeniem serii tekstów” - to prawdziwe kompendium wiedzy, biblia dla blogera przydająca się nie tylko na początku działania, ale także warta zaglądania już po jakimś czasie od rozpoczęcia. Pozwoli uniknąć nudy na blogu, wzbudzić zainteresowanie i być może także przyciągnąć stałych czytelników.

Czytaj także: Dziennikarstwo obywatelskie, czyli o wartości informacji

Autorzy książki nie zapomnieli także o instrukcjach na temat marketingu i promocji bloga, a także obecności w mediach społecznościowych. W książce jest m.in. mowa o „przynęcie na linki”, jej etyczności oraz skuteczności, a także sprawdzonych pomysłach mogących stać się takimi właśnie przynętami. Dodatkowo autorzy dzielą się wiedzą i doświadczeniem, które dotyczą zwiększaniu liczby odsłon bloga. Spośród 7 praktycznych wskazówek bez problemu można wybrać kilka wartych zastosowania u siebie.

Na koniec kilka wisienek na torcie, czyli zdradzenie sekretów sukcesów w blogowaniu oraz porady, jak stworzyć coś w ogóle wartego zachodu. Wśród nich znajdziemy m.in. cenne wnioski z najlepszych - zdaniem twórców książki - blogów, które można wcielić w życie i z których warto brać przykład, a także krótki przegląd i wnioski dotyczące blogów niszowych. Jeśli poważnie podchodzimy do blogowania, to są to o tyle cenne części, że stanowią źródło informacji o tym, jak swoją działalność prowadzą inni blogerzy i jak to się stało, że odnieśli sukces. Ciekawym zagadnieniem poruszonym w tych rozdziałach jest także cała gama pomysłów sprawiających, że blog będzie niezwykły i przydatny, dzięki czemu popularność powinna być łatwiejsza do zdobycia.

Książka „ProBlogger”, podobnie jak wiele innych pozycji zagranicznych twórców, zawiera w sobie elementy i informacje, których niestety nie można dosłownie przełożyć na rynek polski. Być może z racji tego, że zawiera w większości po prostu konkrety, miałam wrażenie, że wzmianek takich było więcej niż przeciętnie. Czasem dotyczyły zupełnie błahych kwestii, jak np. serwisy umożliwiające rejestrację domeny, innym jednak razem powodowały niedosyt wynikający np. z braku przełożenia amerykańskich systemów reklam czy serwisów służących do promowania wpisów z bloga na polski rynek. Teoretycznie można wyguglać rodzime odpowiedniki, jednak kupując książkę, takie informacje chciałoby się mieć od razu „na talerzu”. Niemniej jednak nie zmienia to faktu, że pozostała wiedza może być wykorzystana bez względu na kraj, co w znacznym stopniu rekompensuje powyższe braki.

Należy jeszcze wspomnieć, że pomimo wszystkich porad, wskazówek czy pomysłów, jakimi dysponują Darren i Chris, podkreślają oni fakt, że blogowanie nie jest zajęciem, które pozwoli czerpać zyski po kilku tygodniach czy nawet miesiącach. Często pierwsze konkretne kwoty pojawiają się na koncie blogerów dopiero po kilkunastu czy nawet kilkudziesięciu miesiącach blogowania. Dlaczego tak jest i jak ten czas maksymalnie skrócić? Informacji o tym szukajcie w książce „ProBlogger”.

Katarzyna Ryfka-Cygan
Biznesinternetowy.com

ProBlogger. Jak czerpać zyski ze swojego bloga

ProBlogger. Jak czerpać zyski ze swojego bloga

tytuł oryginału: ProBlogger: Secrets for Blogging Your Way to a Six-Figure Income

Autorzy: Darren Rowse, Chris Garrett
Tłumaczenie: Marcin Machnik

Data wydania: 05/2012
Stron: 208
ISBN: 9788324637492 / 978-83-246-3749-2
Format: 158x235
Oprawa: miękka


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Źródło: DI24.pl