Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Prawie 60 proc. pracujących Polaków uważa, że zarabia za mało w stosunku do umiejętności, blisko 40 proc. planuje zmianę pracy

24-09-2024, 13:54

Ponad 60 proc. aktywnych zawodowo Polek i Polaków nie obawia się w najbliższym czasie utraty pracy, jednak 37 proc. planuje ją w tym roku zmienić. Jedynie 27 proc. jest zdania, że zarabia odpowiednio w stosunku do swoich umiejętności.

Jedynie 27 proc. polskich pracowników i pracowniczek uważa, że w obecnym miejscu pracy otrzymuje wynagrodzenie adekwatne do ich umiejętności wynika z najnowszego raportu Rynek pracy w Polsce od No Fluff Jobs, polskiego portalu z ogłoszeniami.

  • Przeciwnego zdania jest natomiast aż 58 proc.

  • Tylko 23 proc. udało się w ciągu ostatniego roku wynegocjować podwyżkę, a 26 proc. walczyło o nią, ale bezskutecznie.

Prawie 40 proc. zatrudnionych chciałoby zmienić pracę jeszcze w 2024 r.

wykres

  • Mimo że tak wiele osób jest niezadowolonych z obecnego wynagrodzenia, ponad połowa badanych – 54 proc. – nie ma na razie zamiaru zmieniać pracy.

  • Kolejne 37 proc. planuje taką zmianę jeszcze w tym roku, a niemal co 10. osoba wciąż się waha.

  • Możliwości utraty zatrudnienia boi się mniej niż ¼ badanych, a 62 proc. nie widzi powodu do takich obaw.

Liczba ofert zatrudnienia adresowanych do pracowników i pracowniczek w drugim kwartale roku spadła o prawie 28 proc. w porównaniu do pierwszego kwartału. Jednak, patrząc w dłuższej perspektywie, widać, że rynek jest bardzo zmienny, a liczba ogłoszeń o pracy układa się w kształt sinusoidy. Dane GUS prognozują odbicie jesienią, a patrząc całorocznie, potwierdzają, że zatrudnień w tym roku powinno być czterokrotnie więcej niż zwolnień – mówi Tomasz Bujok, CEO w No Fluff Jobs.

Portale ogłoszeniowe najpopularniejszą metodą na znalezienie pracy

wykres

  • Prawie ⅔ aktywnych zawodowo Polaków i Polek podczas poszukiwań pracy korzysta z portali z ogłoszeniami, a 51 proc. przyznaje, że faktycznie w ten sposób znalazło zatrudnienie.

  • Równie skuteczne wydają się być polecenia od znajomych. Z tej formy poszukiwania pracy korzysta 49 proc., a skuteczność tego kanału jest również wysoka – na poziomie 48 proc.

Najmniej skuteczne okazuje się natomiast szukanie zatrudnienia za pośrednictwem mediów społecznościowych, np. na LindedIn.

  • Z tej formy poszukiwań korzysta co czwarta badana osoba, jednak skuteczna okazała się ona tylko w przypadku 13 proc.

Metodologia badania: Raport powstał na podstawie badania DIY wykonanego na platformie Omnisurv by IQS w dniach 08–11.08.2024 r. na reprezentatywnej próbie osób aktywnych zawodowo w wieku od 18 do 64 lat.


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *