Po niedawnym upadku Monetto na polskim rynku pożyczek społecznościowych (social lending) warto odnotować ciekawą fuzję. Kreativ Sp. z o.o., właściciel serwisu pożyczkowego Finansowo.pl, połączył siły ze Smava.pl, prężnie rozwijającym się serwisem o niemieckich korzeniach. Celem przejęcia jest przedstawienie nowego produktu finansowego na rynku, skierowanego do osób niezadowolonych z usług banków.
reklama
Do transakcji doszło 22 marca 2010 roku, kwota transakcji nie została ujawniona. Jak poinformowali przedstawiciele Kreativ, marka Smava zostanie zastąpiona przez serwis działający w nowym segmencie na rynku pożyczek społecznościowych.
Dlaczego Kreativ zainwestował w kolejną platformę social lending?
- Staramy się być obecni wszędzie tam, gdzie istnieją szanse na rozwój idei social lending. Dostrzegam duży potencjał w nadchodzących zmianach na rynku bankowości. Chcemy wprowadzić zupełnie nową jakość na rynku i dotrzeć do osób niezadowolonych z obecnej funkcji, jaką pełnią banki - mówi Rafał Agnieszczak, prezes zarządu Kreativ sp. z o.o.
Zdaniem Rafała Agnieszczaka synergia pomiędzy Smava.pl a Finansowo.pl oznacza bardzo duży skok do przodu dla obu serwisów ze względu na możliwość wykorzystania potencjału, jaki drzemie w tym rynku. Chcemy zaadresować usługi Smava.pl do innej grupy klientów aniżeli Finansowo.pl, tak aby w pełni wykorzystać zdobyte doświadczenia. Już niedługo przedstawimy zupełnie nowy produkt finansowy w tej kategorii - mówi Rafał Agnieszczak.
Jak podaje nowy właściciel, w dotychczasowej formie serwis Smava.pl będzie działał do 10 maja 2010 r. - w tym dniu serwis wystartuje w nowej odsłonie i formie. W okresie przejściowym zostanie wstrzymana rejestracja nowych użytkowników oraz wystawianie projektów pożyczkowych przez pożyczkobiorców. Ważnym podkreślenia jest fakt, że obsługa obecnych umów pożyczkowych zaciągniętych za pośrednictwem platformy będzie się odbywać na dotychczasowych zasadach.
Kupiony przez Kreativ serwis Smava.pl wszedł do Polski w styczniu 2009 roku, jako ostatni z czterech graczy na rynku social lending. Był to polski oddział europejskiego potentata smava.de, założonego m.in. przez współtwórców Ebay Deutschland, QXL Ricardo, XING, studiVZ, last.fm, datango oraz spreadshirt. Jak ujawnił kilka miesięcy temu Przemysław Mościcki, ówczesny prezes Smava Poland, koszt stworzenia i uruchomienia Smavy przekroczył 8 milionów złotych. Przygotowanie do wejścia na polski rynek trwało 18 miesięcy.
Platforma smava.pl umożliwia zawieranie umów pożyczek pomiędzy użytkownikami internetu na zasadzie aukcji (tak jak np. eBay, Allegro etc.), czyli jest przeniesieniem biznesowego modelu aukcji internetowych w sektor pożyczek i inwestycji. W Niemczech do końca 2008 roku smava.de obsłużył pożyczki na łączną kwotę 11 milionów euro - podają przedstawiciele firmy. W połowie roku 2009 prezes polskiej spółki mówił o stabilnym, 20-procentowym miesięcznym wzroście smava.pl na polskim rynku, porównywalnym do rynku niemieckiego. Smava Poland miała w planach osiągnięcie break-even point pod koniec 2011 roku.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|