Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Pozycjonowanie sklepu internetowego – czy warto przygotować unikalne opisy produktów?

30-08-2017, 11:54

Opis produktu w sklepie internetowym jest czymś więcej niż przedstawieniem w słowach tego, co znajduje się na zdjęciu. Dzięki odpowiednio przygotowanym opisom można zachęcić do zakupu, wskazując płynące z niego korzyści. Nie jest to jednak jedyna zaleta przygotowywania unikalnych opisów produktów.

Rynek z ogromnym potencjałem

Badania przeprowadzone w roku 2015 przez Gemius wykazały, że 70 procent wszystkich Polaków w wieku powyżej 7 lat korzysta z Internetu. W roku 2016 odsetek polskich internautów był jeszcze wyższy. Nic dziwnego, że sklepy przenoszą się do sieci bądź prowadzą sprzedaż zarówno stacjonarną, jak i online. Zachęca ich do tego nie tylko liczba wszystkich internautów w kraju, ale też znaczna liczba Polaków, deklarujących, że dokonują zakupów przez Internet. 

Rosnąca liczba sklepów internetowych sprawia, że sprzedawcom trudniej jest się „wybić” ze swoją ofertą. Użytkownicy Internetu odwiedzają jedynie pierwsze wyniki wyszukiwania w Google, co sprawia, że witryny sklepów online, znajdujące się w wynikach na kolejnych stronach, odnotowują niewielki ruch. Przykładowo, fraza „sklepy internetowe Zielona Góra” daje kilka tysięcy wyników. Sklepy znajdujące się na ostatnich stronach wyników wyszukiwania odnotowują sporadyczne odwiedziny, przez co ich zyski są niewielkie, a opłacalność prowadzania sprzedaży online – znikoma. Pozycjonowanie stron internetowych należących do sklepów pozwala poprawić widoczność witryny w wyszukiwarce, dzięki czemu trafia na nią więcej zainteresowanych zakupem określonych przedmiotów.

zakupy online

Strony internetowe Zielona Góra – na nich rządzi treść!

Pozycjonerzy podkreślają, że w sklepach internetowych największe znaczenie ma treść, czyli opisy produktów, porady dla kupujących i inne artykuły, które są użyteczne dla osób odwiedzających stronę. Wielu Internautów wyszukuje produktów po zdjęciach, jednak w pozycjonowaniu większe znaczenie mają opisy dołączone do obrazów. W opisach można zamieścić wszelkie frazy, jakie mogą doprowadzić użytkowników Internetu na daną stronę. Przykładowo, jeżeli w sklepie oferowane są karmy dla zwierząt, w opisach mogą znaleźć się frazy takie jak: „karma dla szczeniąt”, „karma dla kotów sterylizowanych”, „karma specjalistyczna dla ciężarnych kotek”. Dzięki takim frazom internauta szybciej dotrze do interesującego go produktu. Istotne jest, by zadbać o unikalność wszystkich treści zamieszczonych w sklepie, gdyż Google blokuje strony powielające content z innych witryn.


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              





Ostatnie artykuły:


fot. DALL-E



fot. DALL-E



fot. Freepik



fot. DALL-E



fot. DALL-E


Tematy pokrewne:  

tag komunikat firmy