Pozycjonowanie lokalne - do kogo skierowana jest ta oferta?

26-04-2021, 12:48

Czy wiesz o tym, że pozycjonowanie lokalne może skutecznie zwiększyć Twoją widoczność jako przedsiębiorcy na obszarze miejsca Twojego zamieszkania oraz całego regionu? Wystarczy odpowiednio zoptymalizować stronę, aby firmy usługowe o lokalnym zasięgu mogły się cieszyć wysokim stopniem popularności w wynikach wyszukiwarek.

Pozycjonowanie lokalne - dla różnych branż zawodowych

Pozycjonowanie lokalne poleca się przede wszystkim tym przedsiębiorcom, którym na pierwszym miejscu zależy na tym, aby odbiorcy produktów i usług mieli bliski kontakt z punktem sprzedaży. Oferta kierowana jest przede wszystkim do przedsiębiorstw, bez jakich trudno byłoby wyobrazić sobie codzienne funkcjonowanie. Trzon gospodarki w różnych ośrodkach tworzą przecież przedsiębiorstwa gastronomiczne, zakłady fryzjerskie, zakłady mechaniczne, przedsiębiorstwa budowlane i hydrauliczne, a także gabinety lekarskie. Wygrywają firmy z największą ilością pozytywnych rekomendacji klientów. Dodatkową, równie istotną wartością jest niska i korzystna cena. Zastosowane pozycjonowanie lokalne na szerszą skalę niejednej firmie pomogło w ograniczeniach kosztów promowania działalności w Internecie. Wystarczy znać zaledwie kilka metod, aby wyniki wyszukiwania naszego adresu wraz z nazwą firmy były przez wszystkich zauważalne i doceniane!

Pozycjonowanie lokalne - jak sprawnie nim operować?

pozycjonowanie lokalne estinet warszawa

Żeby w pełni na co dzień cieszyć się korzyściami, jakie przynosi pozycjonowanie stron www, wystarczy używać osobisty smartfon. Oczywiście, z dostępem do sieci. Wszyscy chwytamy za nasze smartfony, gdy interesuje nas znalezienie modnego zakładu fryzjerskiego, dobrego mechanika samochodowego lub dowolnie wybranej usługi, potrzebnej w trybie pilnym. Wpisując hasło branżowe w wyszukiwarce, np. “mechanik”, nie musimy dodawać już miasta, w którym się znajdujemy, ponieważ pozycjonowanie lokalne powiązane jest ze zjawiskiem zwanym geolokalizacją wyników pracy wyszukiwarek. Położenie danego punktu automatycznie określa GPS oraz adres IP przekaźnika mobilnego, z którego w danej chwili korzystamy.

Pozycjonowanie lokalne - czas tradycyjne mapy wyrzucić do kosza

Nowoczesne technologie, tak silnie obecne w codzienności nas wszystkich, stopniowo wyparły tradycyjne mapy turystyczne. Umiejętnie przeprowadzone pozycjonowanie lokalne drogą GPS pozwala nam nie tylko szybko trafić do lokalizacji będącej w założeniu celem naszej podróży, ale również daje szanse na poznanie wielu interesujących miejsc i obiektów na całej trasie naszej wyprawy. Zjawisko geolokalizacji szybko odkrywa miejsce, w którym korzystający z urządzenia mobilnego przebywa, dopasowując do tego treść reklam firmowych oraz usługowych. To wszystko pozwala niemal idealnie wypozycjonować każdą stronę w charakterze lokalnym.

Czym jest pozycjonowanie lokalne on - site?

Jeśli jako przedsiębiorcy chcemy skoncentrować naszą działalność na współpracy z klientem lokalnym, powinniśmy zwrócić uwagę na kilka ważnych czynników:

  • dbałość o stosowne wykorzystywanie fraz w zakładkach “o nas”, powinny nawiązywać nie tylko do naszej pracy, ale też miejsca lokalizacji, np. “krawiec Rzeszów”
  • stosowanie szczegółowych adresów firmowych, udostępnianie danych kontaktowych
  • stosowanie w tekstach fraz kluczowych odpowiednich dla naszej działalności
  • słowa nawiązujące do nazw miast, gdzie prowadzi się działalność także są tutaj niezbędne
  • nagłówki powinny być zoptymalizowane
  • dopracowanie tzw. meta tagów, pojedynczych słów kojarzących się z naszą działalnością
  • stosowanie znaczników na Google Maps, klient znajduje wtedy naszą lokalizację natychmiast po skorzystaniu z wyszukiwarki

Czym jest pozycjonowanie lokalne off - site?

pozycjonowanie lokalne estinet warszawa

Poprzez pozycjonowanie lokalne off - site optymalizujemy stronę firmową w kwestii SEO. Tutaj działanie lokalne także ma ogromne znaczenie dla osiągnięcia sukcesu komercyjnego. Wiele zależy od pozyskiwanych linków, których zadaniem jest prowadzić i reklamować całą działalność firmową. Zewnętrzne pozycjonowanie lokalne wymaga m. in.:

  • zdobywania linków, które wiodą do danej strony, powinny mieć zasięg lokalny, mogą pochodzić z serwisów info, a także urzędów lub witryn promujących określony region
  • umieszczenia informacji o rodzaju działalności w katalogu firm, wraz z adresem i danymi do kontaktu, przydatne będą także przychylne recenzje klientów, nie tylko w Google, ale również w najpopularniejszych mediach gromadzących społeczności
  • zabierania głosu na forach internetowych o zasięgu lokalnym, w postaci artykułów o wysokim poziomie treści specjalistycznej, których nie będzie można sprowadzić do rangi SPAMU

Pozycjonowanie lokalne plus Google Moja Firma - recepta na sukces

Jako najpopularniejsza wizytówka internetowa Google Moja firma wraz z pozycjonowaniem lokalnym tworzy swoisty kompleks zwiększenia widoczności w regionie, niezależnie od rodzaju prowadzonej działalności. Połączenie znaczników z Mapami Google skutkuje natychmiastowym odesłaniem na stronę główną witryny prowadzonej przez dane przedsiębiorstwo. W ten sposób od podstaw zbudować można zaufanie w oczach potencjalnych klientów. Widoczność w sieci także nie pozostawia złudzeń. Naukowcy z amerykańskich uniwersytetów obliczyli, że prawie 90% właścicieli urządzeń mobilnych stosuje pozycjonowanie lokalne. To chyba najlepsze uzasadnienie, dlaczego tak ważne jest dzisiaj bycie zauważonym w świecie wirtualnym, zanim na dobre rozkręcimy działalność już w świecie realnym.


Źródło: Publikacja partnera. Wydawca nie odpowiada za treści nieredakcyjne. Kontakt dla firm zainteresowanych publikacjami w DI: kf@di24.pl


Przepisy na coś słodkiego z kremem Nutella
Tematy pokrewne:  

tag SEOtag pozycjonowanie lokalnetag pozycjonowanietag nols
To warto przeczytać



fot. Devire



fot. Fortinet



fot. PR-imo






RSS  

RSS - Wywiad
Wywiad  
RSS - Interwencje
RSS - Porady
Porady  
RSS - Listy
Listy  

idealdesign.pl - meble designerskie
Serwisy specjalne: