Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Powody, dla których warto wdrożyć system CRM do swojej firmy

25-01-2023, 12:21

CRM to obecnie jedno z podstawowych narzędzi stosowanych zarówno w sektorze MŚP, jak i korporacyjnym. Sprawdź, dlaczego warto wdrożyć CRM do firmy!

Jeszcze kilkanaście lat temu systemy CRM kojarzone były z narzędziem dedykowanym korporacjom, sprawdzającym się wyłącznie w dużych firmach. Dziś jednak posiadanie CRMu w firmie postrzegane jest jako jedna z najskuteczniejszych metod prowadzenia sprzedaży. Dostępność systemów CRM oraz ich liczne benefity sprawiają, że coraz większe grono przedsiębiorców decyduje się na wdrożenie tego narzędzia. To rozwiązanie łączące w sobie praktyczną funkcjonalność, efektywność pracy i lepsze rozumienie klienta. 

Powody, dla których warto wdrożyć system CRM do swojej firmy

Co to jest CRM?

 Każdy przedsiębiorca wie, jak ważne jest utrzymywanie dobrych relacji ze swoimi klientami. Niezależnie od tego, czy pracujesz z dziesięcioma, tysiącem czy dziesiątkami tysięcy konsumentów – każdemu z nich musisz dostarczyć pewne wartości, które zaspokoją ich potrzeby. To zadanie wydaje się teoretycznie niemożliwe przy dużych podmiotach, szczególnie z sektora bankowości i ubezpieczeń. Okazuje się jednak, że system CRM stanowi doskonałe rozwiązanie, które można porównać do „centrum komunikacji z klientem”. Sama nazwa CRM, czyli Customer Relationship Management oznacza „zarządzanie relacjami z klientem”. To tłumaczenie streszcza powód, do którego wykorzystuje się CRM – podjęcie szans sprzedażowych, rozeznanie potrzeb, aktywna sprzedaż, utrzymywanie kontaktu oraz opieka posprzedażowa.

Czy warto wdrożyć CRM?

Nie ma wątpliwości, że każdy przedsiębiorca dąży do maksymalizacji zysków poprzez pozyskiwanie nowych i utrzymanie obecnych klientów. Klienci zapomniani, porzuceni, pozostawieni sami sobie prędzej czy później zaczynają szukać lepszej alternatywy – tańszej, sprawniejszej, bardziej dopasowanej. System CRM pozwala na prowadzenie interakcji z klientem, jak również planowanie działań sprzedażowych. Nienachalny telefon z zapytaniem o zadowolenie, o ewentualne potrzeby i poinformowanie o nowej ofercie przyczynia się do budowania pozytywnego wizerunku firmy. To z kolei sprawia, że klientowi trudniej jest odejść do konkurencji ze względu na pozytywne skojarzenia i poczucie zaopiekowania ze strony obecnego podmiotu. Nowi klienci z kolei będą czuć satysfakcję z błyskawicznej reakcji na ich zgłoszenie oraz pomoc w wyborze oferty.

Zalety systemu CRM w firmie

Decyzja o wdrożeniu systemu CRM w firmie to decyzja poparta świadomością licznych zalet związanych z tym narzędziem. Niezależnie od tego, czy profil przedsiębiorstwa zakłada współpracę z klientem indywidualnym, czy też firmowym, system CRM to doskonałe wsparcie sprzedażowe. Wśród wielu korzyści związanych z wdrożeniem CRM do firmy należy wymienić te najistotniejsze:

  • Gromadzenie wszystkich kontaktów w jednym miejscu – w zdigitalizowanym, zabezpieczonym systemie;
  • Sprawniejsze podejmowanie interakcji i obsługiwanie leadów gorących;
  • Możliwość scentralizowania kanałów komunikacyjnych firmy, takich jak telefon, e-mail, social media czy formularz kontaktowy;
  • Efektywniejsza praca poprzez obsługę większej liczby klientów w ciągu dnia;
  • Możliwość podglądu historycznej relacji z klientem i posiadanych produktów, co pozwala trafniej przewidywać potrzeby zakupowe;
  • Możliwość aktywnej analizy działań pracowników i skuteczności sprzedażowej;
  • Prostota obsługi systemu, którego intuicyjność nie wymaga długotrwałego wdrażania pracowników.

 

Jednym z najlepszych systemów CRM w tym segmencie jest SalesWizard – narzędzie stworzone przez polską firmę 4B Systems. Wielofunkcyjność i wszechstronność tego systemu CRM idzie w parze z wyjątkowo atrakcyjną ofertą cenową. To z pewnością bardzo dobre rozwiązanie dla przedsiębiorstw, które szukają niezawodnego narzędzia pomagającego w zwiększaniu skuteczności sprzedażowej.

Więcej o oprogramowaniu SaaS od 4B Systems znajdziesz tutaj.

 

Materiał: Publikacja partnera

 


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *