CRM to obecnie jedno z podstawowych narzędzi stosowanych zarówno w sektorze MŚP, jak i korporacyjnym. Sprawdź, dlaczego warto wdrożyć CRM do firmy!
reklama
Jeszcze kilkanaście lat temu systemy CRM kojarzone były z narzędziem dedykowanym korporacjom, sprawdzającym się wyłącznie w dużych firmach. Dziś jednak posiadanie CRMu w firmie postrzegane jest jako jedna z najskuteczniejszych metod prowadzenia sprzedaży. Dostępność systemów CRM oraz ich liczne benefity sprawiają, że coraz większe grono przedsiębiorców decyduje się na wdrożenie tego narzędzia. To rozwiązanie łączące w sobie praktyczną funkcjonalność, efektywność pracy i lepsze rozumienie klienta.
Każdy przedsiębiorca wie, jak ważne jest utrzymywanie dobrych relacji ze swoimi klientami. Niezależnie od tego, czy pracujesz z dziesięcioma, tysiącem czy dziesiątkami tysięcy konsumentów – każdemu z nich musisz dostarczyć pewne wartości, które zaspokoją ich potrzeby. To zadanie wydaje się teoretycznie niemożliwe przy dużych podmiotach, szczególnie z sektora bankowości i ubezpieczeń. Okazuje się jednak, że system CRM stanowi doskonałe rozwiązanie, które można porównać do „centrum komunikacji z klientem”. Sama nazwa CRM, czyli Customer Relationship Management oznacza „zarządzanie relacjami z klientem”. To tłumaczenie streszcza powód, do którego wykorzystuje się CRM – podjęcie szans sprzedażowych, rozeznanie potrzeb, aktywna sprzedaż, utrzymywanie kontaktu oraz opieka posprzedażowa.
Nie ma wątpliwości, że każdy przedsiębiorca dąży do maksymalizacji zysków poprzez pozyskiwanie nowych i utrzymanie obecnych klientów. Klienci zapomniani, porzuceni, pozostawieni sami sobie prędzej czy później zaczynają szukać lepszej alternatywy – tańszej, sprawniejszej, bardziej dopasowanej. System CRM pozwala na prowadzenie interakcji z klientem, jak również planowanie działań sprzedażowych. Nienachalny telefon z zapytaniem o zadowolenie, o ewentualne potrzeby i poinformowanie o nowej ofercie przyczynia się do budowania pozytywnego wizerunku firmy. To z kolei sprawia, że klientowi trudniej jest odejść do konkurencji ze względu na pozytywne skojarzenia i poczucie zaopiekowania ze strony obecnego podmiotu. Nowi klienci z kolei będą czuć satysfakcję z błyskawicznej reakcji na ich zgłoszenie oraz pomoc w wyborze oferty.
Decyzja o wdrożeniu systemu CRM w firmie to decyzja poparta świadomością licznych zalet związanych z tym narzędziem. Niezależnie od tego, czy profil przedsiębiorstwa zakłada współpracę z klientem indywidualnym, czy też firmowym, system CRM to doskonałe wsparcie sprzedażowe. Wśród wielu korzyści związanych z wdrożeniem CRM do firmy należy wymienić te najistotniejsze:
Jednym z najlepszych systemów CRM w tym segmencie jest SalesWizard – narzędzie stworzone przez polską firmę 4B Systems. Wielofunkcyjność i wszechstronność tego systemu CRM idzie w parze z wyjątkowo atrakcyjną ofertą cenową. To z pewnością bardzo dobre rozwiązanie dla przedsiębiorstw, które szukają niezawodnego narzędzia pomagającego w zwiększaniu skuteczności sprzedażowej.
Więcej o oprogramowaniu SaaS od 4B Systems znajdziesz tutaj.
Materiał: Publikacja partnera
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|