Serwis czytodziala.pl przez 150 dni monitorował pracę 9 największych hostingowni w Polsce - zarówno dedykowanych, jak i wirtualnych. Badania wykazały, że w okresie monitorowania wzrosła dostępność (uptime) usług hostingowych. Mimo to, w większości przypadków dostępności kształtowały się na poziomie niższym niż gwarantowane w ofertach.
Badanie dostępności fizycznej oraz wydajności użytkowej firm dostarczających usługi hostingu wirtualnego i dedykowanego przeprowadzono w okresie od 19.08.2007 – 16.01.2008. Punkty testowe znajdowały się we Wrocławiu (Polska), Świdnicy (Polska), Paryżu (Francja), Dallas (TX, USA) i Amsterdamie (Holandia).
Każdy z monitorowanych usługodawców został sprawdzony ponad 200 tysięcy razy, a poddane mu zostały usługi 9 firm: Active24.pl (Bydgoszcz/Warszawa), Az.pl (Szczecin), Home.pl (Szczecin), Nazwa.pl – NetArt (Kraków), Netia.pl – Pro Futuro (Warszawa), OVH.pl (Wrocław/Paryż, Francja), Host1.pl (Warszawa), Hosting365.pl (Kraków/Dublin, Irlandia) oraz Webhost.pl (Kraków).
Jak wynika z badania, średnia dostępność (uptime) usług hostingowych w okresie monitorowania wzrosła z 99,002% do 99,901%. To bardzo dobra wiadomość dla osób korzystających z tego typu usług, twierdzi Dmitrij Żatuchin twórca serwisu czytodziala.pl.- Jeśli serwis był dostępny w skali 150 dni przez 99%, oznacza to, że aż przez 36 godzin były problemy z funkcjonowaniem usługi hostingowej. Tak długi czas niedostępności może być zabójczy szczególnie dla serwisów e-commerce - wyjaśnia Żatuchin. Uptime na poziomie 99,90% oznacza, że w ciągu 150 dni serwis niedostępnył był przez ok 3,6 godzin.
Najlepszym wskaźnikiem niezawodności usługi hostingowej wykazała się Netia.pl, która, w okresie badania, była dostępna średnio przez 99,93% czasu. Najmniej korzystnie wypadł serwis active24.pl, którego uptime kształtował się na średnim poziomie 99,19%.Na drugiej pozycji znalazł się serwis Az.pl (99.89%), na trzeciej ovh.pl (99.83%), dalej hosting365.pl (99.78%), webhost.pl (99,71%), home.pl (99.63%), nazwa.pl (99,59%) i host1.pl (99,54%).Po przeanalizowaniu regulaminów badanych dostawców usług hostingowych, serwis czytodziala.pl stwierdził, że w większości przypadków dostępności kształtowały się na poziomie niższym niż gwarantowane przez firmy w ich ofertach. Wyjątkami są serwisy home.pl i webhost.pl, ale nie z powodu wysokiej dostępności.
– Wynika to z faktu, że oba serwisy deklarują dostępność na niskim poziomie 99% - wyjaśnia Żatuchin. – Dlatego nie jest im trudno dotrzymać zobowiązań.
Do najczęstszych błędów utrudniających korzystanie z hostingu należały błędy typu „Serwer nie odpowiada” (1883) oraz „Request Timeout” (548). Najlepszy średni czas odpowiedzi w tym okresie miała usługa dostarczana przez ovh.pl – 194.6 ms. Średni czas odpowiedzi wyniósł ~250 ms. Najgorszy średni czas usługa active24.pl – 289.8 ms.
Szczegóły znajdziecie w pełnej wersji raportu „Badania dostępności polskich firm oferujących usługi hostingowe” (.pdf) na stronach serwisu czytodziala.pl
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|