Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Ponad 10 milionów pobrań z Samsung TV Apps

03-11-2011, 10:17

Aplikacje telewizyjne udostępniające pliki wideo online są najczęściej pobieranymi widgetami w sklepie Samsung TV Apps. Na platformie dostępnych jest już ponad 1000 aplikacji Smart TV. W Polsce można korzystać z 300, w tym z 16 polskojęzycznych.

Samsung TV Apps zdobywa coraz większą popularność. Obecnie na platformie dostępnych jest już 1000 aplikacji. Przekroczony został także pułap 10 milionów pobrań. Liczba pobranych z Samsung TV Apps aplikacji wzrosła o 100% w ciągu ostatnich pięciu miesięcy. Każdego dnia sklep odnotowuje przeszło 50 tysięcy pobrań, czyli dwa razy więcej niż w maju 2011 roku. Wśród najczęściej pobieranych widgetów znajdują się te, które pozwalają oglądać wideo online. Pierwsze miejsce na świecie w tym zestawieniu zajmuje YouTube, który jest najpopularniejszą aplikacją w Stanach Zjednoczonych i Korei Południowej.

W Polsce najpopularniejszą aplikacją jest ipla, za pośrednictwem której można oglądać materiały z grupy Polsat, innych stacji oraz materiały wideo na żądanie. Dużą popularnością cieszą się też takie aplikacje, jak „Gazeta.pl Wiadomości”, „Onet.pl Wiadomości”, iplex oraz vod.tvp.pl. Według danych Samsunga około 60 tysięcy telewizorów jest już podłączonych do internetu, co stanowi około 35% wszystkich telewizorów firmy Samsung z funkcją Smart TV. Obecnie użytkownicy mogą korzystać z 16 polskich aplikacji, a ich liczba do końca roku ma wzrosnąć do 30.

Czytaj też: Aplikacja iplex dostępna w telewizorach Samsung Smart TV

Zdaniem Samsunga o sukcesie tej usługi decyduje nie tylko liczba dostępnych aplikacji, ale także ich jakość i różnorodność. Na platformie Samsung Smart TV dostępny jest szeroki wybór aplikacji z różnych kategorii tematycznych. Będziemy w dalszym ciągu szukać możliwości nawiązania partnerstwa z dostawcami treści - powiedział Michał Wojciechowski, Marketing Coordinator Samsung Smart TV w Samsung Polska.

Firma Samsung w 2000 r. otworzyła w Warszawie Centrum Badań i Rozwoju Oprogramowania. Głównym zadaniem Centrum jest rozwój oprogramowania do odbiorników cyfrowej telewizji satelitarnej, kablowej i naziemnej, zgodnych ze standardami DVB (Digital Video Broadcasting). W 2005 r. powstał nowy dział zajmujący się tworzeniem oprogramowania dla telewizorów. Jest on odpowiedzialny między innymi za stworzenie i przygotowanie do wdrożenia zarówno lokalnych, jak i światowych aplikacji i rozwiązań.


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *