Studia w trybie e-learning będą w stanie w przyszłości zastąpić studia tradycyjne, ale obecnie uczelnie nie są przygotowane do tego, aby w należyty sposób takie zajęcia prowadzić - taką opinię wyrazili studenci w badaniu przeprowadzonym na zlecenie Polish Open University.
reklama
Badanie przeprowadzone na zlecenie Polish Open University sprawdza, jakie jest wyobrażenie polskich studentów na temat zdalnego nauczania. W opinii aż 57,7 proc. ankietowanych studia w trybie e-learning mogą w przyszłości zastąpić studia tradycyjne.
- Wyniki badania pokazują, że polscy studenci mają nowatorskie podejście do studiowania – mówi prof. dr hab. Krzysztof Bartosik, Prorektor ds. Dydaktyczno-Naukowych z Polish Open University. – Widzą, że tego typu rozwiązania sprawdzają się w innych krajach, więc z równym powodzeniem mogą też funkcjonować w polskiej rzeczywistości (...) coraz szerszy dostęp do internetu w całym kraju, nie tylko w dużych miastach, a z drugiej strony wysokie koszty wynajmu kwater powodują, że potencjał do rozwoju e-learningu w Polsce jest całkiem spory.
Wciąż jednak 42 proc. studentów nie jest w stanie wyobrazić sobie, że e-learning mógłby zastąpić w przyszłości tradycyjny system nauczania. Ponadto według aż 73,3 proc. studentów polskie uczelnie nie są odpowiednio przygotowane do powszechnego stosowania e-learningu. Tylko jedna czwarta ankietowanych wystawiła polskim uczelniom pozytywną ocenę.
– Niezaprzeczalnym faktem jest, że wiele szkół wyższych w Polsce nie przywiązuje właściwej wagi do wysokiej jakości zajęć w e-learningu. Zdarza się bowiem, że niektóre uczelnie e-learningiem nazywają przesyłanie materiałów do samodzielnego opracowania drogą elektroniczną. Istnieją jednak już w Polsce i takie, które oferują zajęcia w e-learningu, na najwyższym światowym poziomie. Na uczelniach tych zajęcia w e-learningu odbywają się na żywo, a studenci mają kontakt z wykładowcą i innymi studentami w czasie rzeczywistym. Dzięki możliwości rozwiązywania zadań, uczestniczenia w dyskusjach w czasie rzeczywistym zajęcia są bardzo zbliżone do tych prowadzonych tradycyjnie na uczelni - komentuje Bartosik.
W USA i Kanadzie e-learning jest od lat stosowaną, szeroko dostępną alternatywą dla tradycyjnego kształcenia. Uczelnie amerykańskie już od dawna budują odpowiednią infrastrukturę, tworzą standardy e-nauczania, a także szkolą wyspecjalizowanych wykładowców. Według danych Sloan Consortium – międzynarodowej organizacji monitorującej rozwój edukacji internetowej, do końca 2009 roku już ponad 5,6 mln uczniów i studentów korzystało z e-learningu. W polskich środowiskach akademickich wciąż trwają spory dotyczące oceny skuteczności takiego systemu nauki, a wiele osób traktuje e-learning jako niepełnowartościowy sposób kształcenia.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|