Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Nasza-Klasa.pl jest ostatnio nie tylko ikoną sukcesu, jaki można odnieść w świecie nowych technologii, ale wydaje się, że także wizytówką większej części polskich internautów. Z danych badania Megapanel z lutego br. wynika bowiem, że zaledwie półtora roku od uruchomienia tego społecznościowego serwisu korzysta z niego już ponad 50% Polaków posiadających dostęp do internetu. Siłą napędową N-K wydają się być kobiety.

Fenomen Naszej-klasy od miesięcy wzbudza skrajne emocje wśród polskich internautów. Jedni namiętnie przesiadują w tym serwisie, korzystając z udostępnionych możliwości tworzenia listy znajomych, nawiązywania z nimi bezpośrednich kontaktów i dyskusji na forach. Inni krytykują za co tylko się da, a czasem i bez powodu.

Źródło: Megapanel PBI/Gemius, grudzień 2006 - styczeń 2008
fot. - Źródło: Megapanel PBI/Gemius, grudzień 2006 - styczeń 2008
Wszyscy jednak muszą przyznać, że takiej dynamiki wzrostu popularności tego serwisu w polskiej sieci nie spodziewał się chyba nikt. Tym bardziej, że Nasza-klasa nie była pierwszym tego typu serwisem w polskiej sieci i po pierwszej fali zaistnienia w mediach szybko znalazła kolejnych naśladowców.

Pod koniec ubiegłego roku niektórzy zaczęli nawet przepowiadać rychłe osiągnięcie punktu krytycznego przez Naszą-klasę, a następnie powolny spadek jej popularności. Tymczasem, wbrew nieprzychylnym głosom N-K przypadła chyba Polakom do gustu i cały czas dynamicznie pnie się w górę.

Źródło: Megapanel PBI/Gemius, luty 2008 r.
fot. - Źródło: Megapanel PBI/Gemius, luty 2008 r.
W rankingu witryn badania Megapanel PBI/Gemius z lutego br. Nasza-klasa znalazła się na 6 miejscu pod względem zasięgu miesięcznego z 7.321.289 real users, tuż za Allegro (7.338.515 real users) i Interią (7.381.080 real users). Do Wirtualnej Polski N-K brakowało prawie 814 tys. użytkowników, Onetu prawie 2 mln 370 tys., a dzierżącego palmę pierwszeństwa Google prawie 4,7 mln real users.

Źródło: Megapanel PBI/Gemius, luty 2008 r.
fot. - Źródło: Megapanel PBI/Gemius, luty 2008 r.
Jednak już w przypadku miesięcznej liczby odsłon Nasza-Klasa nie miała sobie równych, wyprzedzając Allegro, piastujące drugą pozycję w tym zestawieniu, o prawie 2 mld odsłon - z wynikiem ponad 6 mld odsłon.

Nasza-klasa i inne serwisy - zasięg. Źrodło: Alexa.com
fot. - Nasza-klasa i inne serwisy - zasięg. Źrodło: Alexa.com
Powyższe dane pochodzą z lutego br., a dziś mamy jednak połowę maja i wciąż można powiedzieć, że N-K nie próżnowała w tym czasie. Jak wynika z serwisu Alexa.com, umożliwiającego porównywanie zasięgu i oglądalności różnych witryn, Nasza-klasa.pl już wyprzedziła w liczbie użytkowników najpopularniejszą polską witrynę Onet.pl. Natomiast w przypadku liczby odsłon po prostu znowu wystrzeliła w górę pozostawiając wszystkie najpopularniejsze polskie witryny daleko w tyle.

Nasza-klasa i inne serwisy - odsłony. Źrodło: Alexa.com
fot. - Nasza-klasa i inne serwisy - odsłony. Źrodło: Alexa.com
Nasza-klasa nie próżnuje i wprowadza co jakiś czas nowe funkcjonalności, których celem jest m.in. jak najdłuższe utrzymanie użytkownika w serwisie. Przedwczoraj serwis wprowadził możliwość podglądu znajomych, którzy są właśnie zalogowani w N-K. Funkcja ta jest sprzężona z systemem wiadomości, dzięki czemu można błyskawicznie skontaktować się z drugą osobą. Ponadto wprowadzono kilka zmian na liście znajomych, m.in. możliwość sortowania alfabetycznego lub według kolejności dodania, zrezygnowano też z umieszczania listy kontaktów na kilku podstronach. Funkcje te na razie dostępne są tylko dla osób, które mają poniżej 500 kontaktów.

Jak długo będzie trwał ten sprint Naszej-Klasy w górę? Trudno powiedzieć. Serwis skierowany jest przecież nie tylko do lokalnych użytkowników, ale także licznej polonii rozsianej poza granicami naszego kraju. Wiadomo za to nieco więcej o sile napędowej tego serwisu. Z badania Megapanel PBI/Gemius wynika,  że siłą tą są kobiety, które w styczniu 2008 stanowiły 55 proc. użytkowników serwisu. Internautki także spędzają na stronie średnio więcej czasu - 12 godz. i 41 minut (w styczniu br.), podczas gdy lutym br. średni czas w miesiącu na użytkownika wyniósł ponad 10 godzin.


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Następny artykuł » zamknij

Źródło: Gemius, Alexa