Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Polacy potrafią sporo zaoszczędzić na e-zakupach. Jak?

04-09-2018, 14:48

Prawie połowa Polaków robi zakupy rozsądnie, aktywnie szukając i korzystając z różnego rodzaju promocji. Tak przynajmniej wynika z badań „Smart Okazje. Zwyczaje zakupowe Polaków”. Coraz popularniejszą alternatywą dla tradycyjnych rabatów czy kart lojalnościowych staje się przy tym moneyback. Na czym polega to rozwiązanie?

Moneyback to zwrot części wydatków za zakupy w sklepach internetowych. Kiedy użytkownik zrobi zakupy, część wartości transakcji jest zwracana na jego kartę płatniczą lub konto PayPal. Zazwyczaj jest to od jednego do kilkunastu procent wartości zakupu. Forma płatności nie ma tu znaczenia – zwrot jest realizowany zarówno od płatności kartą, jak i od płatności gotówką przy odbiorze.

Polacy zaczynają dostrzegać, że podobnie jak w przypadku kodów rabatowych, promocji czy zniżek mogą otrzymać dodatkowy zwrot pieniędzy w postaci moneybacku. Jest naprawdę spora grupa osób, które szukają okazji, aby kupować taniej. 

Korzyści jest wiele, zarówno dla e-sklepów, jak i dla użytkowników. Sklep ma gwarancję, że dany produkt z półki bądź z magazynu zostanie sprzedany w odpowiedniej cenie i płaci prowizję, którą firma zapewniająca usługę dzieli się z użytkownikami w formie moneybacku. Użytkownik jest natomiast zadowolony, że produkt, którego szuka, może kupić taniej i z częściowym zwrotem pieniędzy.

Ten model biznesowy jest dobrze znany w Europie i popularny choćby w Niemczech czy Wielkiej Brytanii, natomiast w Polsce pojawił się stosunkowo niedawno. Korzysta on z rosnącej popularności zakupów w sieci.

Smart shopping, czyli sprytne i przemyślane zakupy, to trend, który wśród polskich konsumentów zyskuje dużą popularność. Jak wynika z badania AdRetail „Smart Okazje. Zwyczaje zakupowe Polaków”, już prawie połowa (43%) deklaruje, że regularnie korzysta z różnego rodzaju promocji i aktywnie ich poszukuje. Natomiast 23% korzysta z serwisów i aplikacji z kuponami rabatowymi. Według badań przeprowadzonych przez GfK Polonia smart shopping uprawia blisko 50% Polaków. 

Źródło: Newseria, na podstawie wypowiedzi Jana Sikory, założyciela Planet Plus


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              



Ostatnie artykuły:


fot. Samsung



fot. HONOR