Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Polacy pokochali internetowe konta

Dziennik.pl 13-05-2011, 09:08

Oddziały bankowe to przeszłość - twierdzą instytucje. Coraz więcej ludzi ani myśli załatwiać sprawy w tradycyjny sposób, stojąc w wielki kolejkach. Bankowe życie przenosi się do internetu i komórek.

Migracja w kierunku bankowości internetowej jest nieuchronna - taką tezę postawili uczestniczący w forum przedstawiciele banków. "Mamy świadomość, że coraz więcej osób akceptuje internet w celach transakcyjnych. Widzimy dramatycznie przyrastającą liczbę użytkowników bankowości internetowej" - przyznał Przewodniczący Rady Programowej Banking Forum Mariusz Grendowicz.

Zdaniem analityków - cytowanych podczas forum - przyrost użytkowników internetu będzie wynosił 20-30 proc. w skali rocznej, wielu z nich będzie korzystało z bankowości internetowej. "Możemy oczekiwać, że bardzo duża część bankowości przeniesie się na platformę internetową" - ocenił Grendowicz. Zdaniem bankowców, bardzo szybko zmieni się też w Polsce sposób płatności. "Zmierzamy w kierunku większej unifikacji karty SIM z kartą płatniczą. (...) Musimy zaakceptować to, że na pewno następować będzie wzajemne przenikanie się telekomunikacji, bankowości i operatorów kartowych" - dodał.

To efekt coraz większej dostępności m.in. smartfonów, co wpłynie na przyszłość rynku płatności, a bankowość internetowa zostanie stopniowo zastąpiona przez bankowość mobilną. "Należy uznać, że to już ostatnie dni, kiedy karty i komórki funkcjonują oddzielnie. Nie ma bowiem przeszkód, ani technologicznych, ani tym bardziej funkcjonalnych, aby ujednolicić biznes płatności elektronicznych z biznesem telefonii komórkowych" - powiedział prezes Raiffeisen Bank Polska Piotr Czarnecki.

Zdaniem bankowców coraz powszechniejsze nowe technologie stawiają przed bankami sporo wyzwań, związanych m.in. z tym, jak zastąpić jedną trzecią przychodów, uzyskiwanych teraz z tytułu obsługi płatności dla klientów. "Banki, które nie dotrzymają kroku w tej konkurencji, będą musiały zmienić strukturę przychodów lub ciąć koszty. Lepiej zatem dużo wcześniej przygotować się na zmianę, ponieważ kto będzie miał kartę w komórkach, ten wygra" - powiedział prezes PKO BP Zbigniew Jagiełło.

Więcej szczegółów w serwisie Dziennik.pl w artykule pt. Polacy pokochali internetowe konta

PAP

dziennik.pl

 


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              



Ostatnie artykuły:

fot. Samsung



fot. HONOR








fot. Freepik