Minęły 3 lata od startu pierwszego serwisu social lending w Polsce. Kilka upadków, fuzja, kolejne debiuty i 80 mln zł udzielonych pożyczek to dorobek tej branży. Szumne zapowiedzi i optymistyczne prognozy zderzyły się z realiami rynku. Dlaczego Polacy nie uwierzyli w ideę social lending?
reklama
Portale pożyczek społecznościowych umożliwiają pożyczanie pieniędzy bezpośrednio między ludźmi. Swoją ofertę kierują zarówno do pożyczkobiorców, jak również osób dysponujących nadwyżkami finansowymi.
Źródło: informacje od właścicieli serwisów
Dla jednych social lending jest sposobem na załatanie dziury w budżecie, dla innych – dodatkową możliwością zainwestowania środków własnych. Polacy coraz bardziej przekonują się do idei pożyczek społecznościowych, bo to prosta i wygodna forma pożyczania oraz inwestowania pieniędzy – mówi Szymon Mydlarz, pomysłodawca i prezes portalu Pożycz.pl. Trudno podzielić optymizm przedstawiciela serwisu, patrząc na krajobraz tego rynku w Polsce.
Szczegółową analizę polskiego rynku social lending można znaleźć w serwisie Bankier.pl
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|