Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Polacy najlepsi w Europie trzeci raz z rzędu

29-08-2011, 21:30

Studenci Szkoły Głównej Handlowej ponownie zwyciężyli w konkursie Google Online Marketing Challenge w Europie i są jednym z pięciu najlepszych zespołów na świecie.

Zespół studentów Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie już po raz trzeci z rzędu został europejskim laureatem organizowanego przez Google'a światowego konkursu marketingu internetowego Online Marketing Challenge. Oprócz tego trzy zespoły studentów Informatyki Stosowanej i Technicznych Zastosowań Internetu z Wydziału Fizyki Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu znalazły się wśród piętnastu najlepszych drużyn Europy (Top 15 Europy).

Sonda
Czy nasi studenci osiągną kolejne sukcesy na arenie międzynarodowej?
  • Tak
  • Nie
  • Nie wiem
wyniki  komentarze

Tegoroczna zwycięska drużyna Szkoły Głównej Handlowej to Anna Bowżyk, Marcin Pogroszewski, Łukasz Lewandowski i Karol Chilimoniuk. Opiekunem naukowym grupy był dr Tymoteusz Doligalski z Zakładu Wartości Klienta SGH.

Google Online Marketing Challenge jest jednym z największych światowych konkursów dla szkół wyższych, a jednocześnie corocznym ćwiczeniem z zakresu marketingu internetowego. Umożliwia studentom zdobycie praktycznego doświadczenia w zakresie reklamy online i prowadzenia kampanii z wykorzystaniem systemu reklamowego Google AdWords.

W konkursie zespoły mają za zadanie nawiązanie współpracy z lokalną firmą, opracowanie dla niej strategii marketingowej w internecie i przeprowadzenie skutecznej trzytygodniowej kampanii reklamowej AdWords za kwotę 200 USD, udowadniając, że przy tak niskim budżecie można w określonym czasie osiągnąć wymierne cele marketingowe. Uczestnicy, działający w maksymalnie sześcioosobowych zespołach, przygotowywali dwa raporty zawierające analizę działań firmy oraz konkurencji, audyt użyteczności strony internetowej oraz zalecali działania marketingowe na przyszłość.

>> Czytaj też: Trendy na rynku marketingu internetowego dla sektora MŚP

Wykres działań GOMC
fot. Google - Wykres działań GOMC
Zwycięski zespół SGH wzorcowo przeprowadził kampanię firmy Adrenalina Park z Dolnego Śląska. Celem projektu było poinformowanie potencjalnych klientów o ofercie oraz skłonienie ich do odwiedzenia strony WWW i rejestracji w celu uzyskania kuponu zniżkowego. W trakcie trzytygodniowej kampanii w wyszukiwarce komunikat reklamowy wyświetlony został 20 tysiącom osób, z czego co dziesiąta przeszła na stronę firmy, a 160 osób zarejestrowało się, aby otrzymać kupon zniżkowy. Jak podkreślają członkowie zwycięskiego zespołu, sama optymalizacja systemu AdWords (dobór słów kluczowych, targetowanie, teksty reklamowe, wysokość stawek za kliknięcie itd.) to nie wszystko:

- Bardzo ważna była złożona struktura naszej kampanii - zbudowana w oparciu o wcześniejsze, wnikliwe analizy. Wyszliśmy z założenia, że musimy rozpocząć dosyć szeroko tak, aby jak najszybciej zdobyć wiedzę o jakości ruchu, jaki generują poszczególne słowa kluczowe – mówi Ania, uczestniczka konkursu.

Zwycięski zespół SGH
fot. Google - Zwycięski zespół SGH
Decyzję o wyborze najlepszych drużyn podjęło jury złożone z autorytetów akademickich reprezentujących renomowane światowe uczelnie. Laureaci Google Online Marketing Challenge z SGH, oprócz prestiżu, w nagrodę otrzymają nowoczesne laptopy i odwiedzą siedzibę Google'a w Dublinie.

W tegorocznej rywalizacji wzięło udział 15 tysięcy uczestników z 70 krajów, tworzących w sumie 3082 zespoły. Światowym zwycięzcą tegorocznej edycji jest zespół z Uniwersytetu Houston w Stanach Zjednoczonych. Pełna lista laureatów Google Online Marketing Challenge 2011 znajduje się na stronie: www.google.com/onlinechallenge


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              



Ostatnie artykuły:


fot. Samsung



fot. HONOR