W pierwszej połowie 2011 roku pozycjonowanie i linki sponsorowane są najczęściej stosowanymi narzędziami marketingu internetowego przez małych i średnich przedsiębiorców - wynika z analizy Blue Vision.
reklama
Z analizy rynkowej agencji Blue Vision Internet Marketing wynika, że właściciele firm z sektora MŚP coraz bardziej doceniają działania z zakresu e-marketingu. Przekonują się, że narzędzia marketingu internetowego nie pochłaniają dużych nakładów finansowych. Problemem jest jednak brak wiedzy na temat wszystkich narzędzi.
W pierwszej połowie roku najczęstsze pytania kierowane do specjalistów agencji Blue Vision dotyczyły pozycjonowania stron. Klientów interesuje już tylko wyszukiwarka Google, która posiada 95% udziałów w rynku. W odróżnieniu od ubiegłych lat przedsiębiorców nie interesują inni dostawcy.
Dane z pierwszej połowy 2011 roku pokazują większe zainteresowanie mapami Google'a i zaawansowanymi aplikacjami internetowymi, które mogą ułatwić prace w firmie. Przedsiębiorcy dostrzegają istotną rolę strony internetowej. Wiedzą, że musi być nowoczesna i zachęcająca do odwiedzin.
- W 2011 roku możemy zaobserwować większe zainteresowanie marketingiem internetowym. Coraz częściej na spotkaniach z klientami widzimy, że są oni świadomi czym jest e-marketing i że jest on skuteczny - mówi Marta Duczman, Blue Vision Internet Marketing.
Ciągle jednak niektóre narzędzia marketingu internetowego są niedoceniane przez klientów. Agencja Blue Vision podkreśla duże znaczenie social mediów w działaniach marketingowych. Są to formy promocji niewykorzystywane przez przedsiębiorców. Większość z nich nie zdaje sobie sprawy, jakie korzyści niosą ze sobą media społecznościowe.
- Zadaniem na najbliższy rok firm zajmujących się marketingiem internetowym jest popularyzacja social media. Należy pokazać przedsiębiorcom sektora MŚP, jaki potencjał ma fanpage na Facebooku czy interakcje z użytkownikami - dodaje Marta Duczman.
Analiza Blue Vision pierwszej połowy bieżącego roku pokazuje optymistyczne trendy zachodzące w sektorze MŚP. Mali i średni przedsiębiorcy coraz częściej poznają zasady działania marketingu internetowego. Wiedzą, jakie usługi stosuje się w e-marketingu, ale potrzebują więcej wskazówek na temat niektórych z nich.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|