Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Polscy internauci posiadają spore pokłady dobrej woli. Z badań zleconych przez nowy serwis Podajdalej.pl wynika, że większość internautów chce pomagać poprzez sieć i sama korzysta z rad innych.

robot sprzątający

reklama


- Zlecone przez nas badanie wykazało, że drzemie w nas duży potencjał, tylko trzeba internautom dać narzędzia, żeby mogli go jak najlepiej wykorzystać zarówno w świecie wirtualnym, jak i rzeczywistym – mówi Mariusz Truszkowski z serwisu Podajdalej.pl. Rzeczywiście, aż 78 % użytkowników chce i chętnie udziela wszelkiego rodzaju pomocy, korzystając z przeróżnych forów i serwisów. Z porad i wszelkiego rodzaju aktów dobrej woli dobrej woli innych skłonna jest korzystać zdecydowana większość internautów (77%).

>> Czytaj także:  Młodzi Polacy: To obciach nie ściągać

Czego poszukują potrzebujący? Najczęściej konkretnych informacji na określony temat (84%). Z fachowych rad innych internautów korzysta 80% surfujących w sieci. Rozwiązań i recept na swoje życiowe problemy i dylematy szuka aż 62% użytkowników. Znacznie rzadziej korzysta się z pomocy finansowej (49%), wymiany przysług i przedmiotów (42%) czy pomocy rzeczowej (40%).

>> Czytaj także:  Internet religijny - raport PBI

Najchętniej pomagają internauci regularnie  korzystający z sieci. Fachowych porad najczęściej udzielają mężczyźni i osoby posiadające wyższe wykształcenie. Kobiety przeważnie dzielą się swoimi doświadczeniami i poradami życiowymi i same korzystają z nich najczęściej. Najliczniejszą grupą, która udziela się dla innych, są młodzi ludzie (do 24 lat). Najchętniej oferowane są takie formy pomocy, które nie wymagają dużego nakładu pracy, środków finansowych czy rzeczowych. Takie zachowania sprzyjają budowaniu wzajemnego zaufania wśród internautów. Użytkownicy cenią sobie przede wszystkim szybki dostęp do źródeł informacji, do ekspertów i pożądanej wiedzy, a także zachowanie własnej anonimowości.

8% respondentów nigdy nie korzystało z pomocy w sieci, a tylko co piąty badany nie udzielał się nigdy w takiej formie.  Jedną z głównych wad tego systemu informacji jest m.in. brak wiarygodności - zarówno wśród pomagających, jak i poszukujących pomocy, a także długi i nieoszacowany czas oczekiwania na odpowiedź.


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              



Ostatnie artykuły:


fot. DALL-E



fot. DALL-E



fot. Freepik



fot. DALL-E



fot. DALL-E


Tematy pokrewne:  

tag poradytag pomoc technicznatag pomoctag badania