Książka, która wpadła nam ostatnio w ręce, dedykowana jest kreatorowi zakładek Polishwords. Nie jest to jednak typowa instrukcja obsługi. Autor przeprowadzi nas bowiem również przez proces zakładania strony społecznościowej, edycji tej strony oraz mierzenia efektów działań na Facebooku. Zapraszamy do zapoznania się z recenzją. Mamy także do rozdania dwa kupony rabatowe dla Czytelników.
reklama
O tym, że warto mieć konto na Facebooku, wie chyba prawie każda firma, której zależy na budowaniu wizerunku marki. Profile firm mnożą się z miesiąca na miesiąc, a ich administratorzy walczą o uwagę użytkowników. Nie jest to łatwe, bo konkurencja jest coraz większa i dodatkowo działają inne czynniki będące wytworem zmieniającej się wciąż polityki Facebooka.
Wyróżniać się jednak jakoś trzeba, bo stanie w tym samym szeregu z innymi po prostu się nie opłaca. Trzymając się tej strategii, firmy poszukują coraz to nowych rozwiązań, które pozwoliłyby szybko i sprawnie, bez potrzeby zatrudniania dedykowanego specjalisty ulepszyć ich facebookowe profile i sprawić, że będą unikatowe i ciekawe.
Co zatem zrobić, żeby nasz fanpage był nietuzinkowy i wyróżniał się spośród innych na Facebooku? Pomocne mogą okazać się zakładki, które stanowią ważny składnik strony społecznościowej. Pozwalają one na dodanie na stałe własnych, unikatowych elementów, które uatrakcyjnią nasz fanpage.
Ci, którzy lubią wyróżniać swoją stronę spośród szarej facebookowej rzeczywistości, być może korzystali z takich aplikacji do rozbudowy zakładek, jak Static HTML, TabPress czy iFrameGate. Na naszym rodzimym rynku istnieje podobny kreator, który nie wymaga znajomości HTML- Zakładka Polishwords. Właśnie temu narzędziu poświęcona jest książka "Podręcznik tworzenia stron internetowych na Facebooku", której autorem jest sam twórca wspomnianego kreatora - Tomasz Smykowski.
Autor jest doświadczonym programistą aplikacji mobilnych, rozwiązań technologicznych dla klientów biznesowych oraz - co ważne - prowadzi szkolenie z zakresu praktycznego wykorzystania Facebooka. Książka w przeważającej swojej części dedykowana jest zagadnieniu, jak korzystać z kreatora Polishwords, jednak nie jest to typowa instrukcja obsługi. Autor przeprowadzi nas bowiem również przez proces zakładania strony społecznościowej, edycji tej strony oraz mierzenia efektów działań na Facebooku. Dopiero po tym wstępie pojawia się część wyjaśniająca, jak i po co korzystać z przedmiotowego narzędzia. Znajdziemy tutaj m.in. takie wątki jak: instalacja kreatora na fanpage'u, podpinanie statystyk Google Analytics pod zakładkę, korzystanie z menadżera zdjęć, wykorzystanie pokazu slajdów, opis dodatków wspierających np. sprzedaż.
W kontekście zmian wprowadzonych przez Facebooka dotyczących landing page szczególnie interesujące może być to, co dotyczy właśnie tego tematu. Okazuje się, że nie wszystko stracone w tej kwestii i można ten problem obejść. Każdy, kto odwiedza fanpage, trafia na Timeline, ale nadal istnieje możliwość kierowania do zakładek. Aby to zrobić, należy użyć adresu internetowego widocznego po otwarciu konkretnej zakładki. W tym wypadku bardzo pomocny okazuje się właśnie kreator Polishwords, który pozwoli udoskonalić taką zakładkę i spowodować, że zwiększy się prawdopodobieństwo polubienia strony.
Ciekawym rozwiązaniem jest utworzenie zakładki typu "like-gate", w której zachęca się odwiedzających do polubienia fanpage’a zanim uzyskają oni dostęp do właściwej treści zakładki. Wydaje się, że może to być przydatne rozwiązanie w kontekście działań konkursowych na Facebooku, które szczególnie przyciągają uwagę użytkowników. Niewątpliwą korzyścią z używania kreatora jest to, że bez wiedzy technicznej pozwala tworzyć zaawansowane wizualnie i funkcjonalnie zakładki zwiększające zaangażowanie fanów.
To, co w podręczniku może irytować, to sposób numeracji rozdziałów i podrozdziałów przywodzący na myśl raczej pracę magisterską niż książkę. Zważywszy jednak na to, że autor jest programistą, można domniemywać, że wynika to z jego potrzeby precyzyjnej i uporządkowanej estetyki pracy. Ma to też odzwierciedlenie w objaśnianiu niektórych funkcji, gdzie ma się wrażenie, że autor bardzo szczegółowo i wręcz "łopatologicznie" dokonuje opisu. Zawsze jednak lepiej gruntownie coś wyjaśnić, niż pozostawić czytelnika z poczuciem niezrozumienia jakiejś kwestii, szczególnie że narzędzie ma być przyjazne także dla osób "nietechnicznych".
Warto wykorzystywać różne narzędzia, które spowodują, że design i funkcjonalność naszej strony na Facebooku będą przyciągać do niej fanów. Opisany podręcznik ułatwi nam pracę z kreatorem i przybliży podstawowe informacje przy tworzeniu strony społecznościowej.
Dla Czytelników mamy do rozdania dwa roczne kupony rabatowe o wartości 480 zł na "Zakładkę Polishwords 7.0 Enterprise Basic". Jest to specjalna wersja kreatora przeznaczona dla agencji reklamowych i marketingowych, które zakładają strony społecznościowe dla innych firm. Pakiet daje gwarancje, możliwości modyfikacji kreatora i lepsze wsparcie techniczne.
Zainteresowanych kuponami prosimy o przesłanie zgłoszenia pod adres redakcja@di24.pl. W tytule e-maila prosimy o wpisanie słowa "Polishwords". Kupony przekażemy osobom, której najkrócej i najlepiej, naszym subiektywnym zdaniem, uzasadnią chęć otrzymania rabatu.
Więcej na temat książki oraz możliwość jej zakupu na stronie jej autora. Cena to 31,97 zł.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
"Jesteś Bogiem": Sąd zakazał rozpowszechniania filmu w sieci. Piratów to nie obchodzi
|
|
|
|
|
|