Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Poczta Polska bardziej terminowa, ale wciąż poniżej wymagań

09-05-2013, 10:41

Terminowość doręczeń listów i paczek ulega poprawie - chwali się Poczta Polska. Jest to prawda, ale jednocześnie trzeba powiedzieć, że wiele wskaźników terminowości wciąż jest poniżej wymaganych celów.

robot sprzątający

reklama


Urząd Komunikacji Elektronicznej opublikował przedwczoraj wyniki kolejnych badań terminowości Poczty Polskiej. Do prowadzenia takich badań UKE jest zobowiązany, a polegają one na wysyłaniu przesyłek kontrolnych i sprawdzaniu czasu ich doręczeń. Otrzymane wyniki są porównywane z celami, jakie Poczcie Polskiej stawia rozporządzenie Ministra Infrastruktury.

Priorytety trochę zbyt wolne

Ostatnie badania UKE dotyczą nierejestrowanych przesyłek listowych oraz paczek pocztowych w obrocie krajowym w 2012 r.

Z badań wynika, że:

  • Paczki priorytetowe nie spełniają celów terminowości. Tylko 79,5% z nich dociera do odbiorcy w terminie D+1, czyli następnego dnia roboczego po nadaniu. Tymczasem rozporządzenie wymaga, aby 80% paczek docierało w terminie.
  • Paczki ekonomiczne spełniają normę terminowości. 98,3% dociera w terminie D+3 (trzy dni po nadaniu), a wymagany wynik to 90%.
  • Listy priorytetowe spełniają dwa z trzech wyznaczonych celów. Ponad 92% z tych listów udaje się doręczyć dwa dni po nadaniu, a ponad 97% dociera w trzy dni po nadaniu. Nadal jednak zbyt niski jest odsetek listów docierających dzień po nadaniu. Jest to tylko 68,5%, a cel to 82%. 
  • Listy ekonomiczne spełniają jeden z dwóch celów. Dobre jest to, że ponad 98% dociera do odbiorców w terminie D+5, ale wciąż tylko 82,8% z nich dociera w terminie D+3, a stawiany tutaj wymóg to 85% listów doręczonych w terminie D+3.

Mimo niespełnienia wszystkich celów trzeba odnotować, że na przestrzeni ostatnich trzech lat wszystkie wskaźniki terminowości uległy poprawie. Ukazuje to tabela poniżej.

tabela

Sonda
Czy osobiście odczuwasz poprawę jakości usług Poczty Polskiej?
  • tak
  • raczej tak
  • raczej nie
  • nie
wyniki  komentarze

Butelka w połowie... pełna?

Na powyższe wyniki można patrzeć jak na butelkę, która jest w połowie pusta lub w połowie pełna. Warto jednak zauważyć, że nawet jeśli butelka jest pusta, to wydaje się ciągle napełniać. Poczta Polska jest ogromną organizacją, a takie organizacje nie są w stanie transformować się zbyt szybko. Dobrze, jeśli sam kierunek zmian jest właściwy.

Szybsze dostarczanie przesyłek wymaga nie tylko solidniejszego przeprowadzania starych procedur. Trzeba pracować nad nowymi metodami, a temu mają służyć m.in. nowe znaczki Poczty Polskiej. Poza tym operator coraz chętniej stosuje procesy z elektroniczną wymianą danych, czego ciekawym przykładem jest współpraca z ZUS.


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *