Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Poczta Polska: 112 mln zł zysku brutto w tym roku

17-12-2010, 10:30

To niezły wynik za ostatnie 11 miesięcy, biorąc pod uwagę, że rok temu firma miała 164 mln zł straty brutto. Obecny wynik jest liczony bez zysku ze sprzedaży nieruchomości. Przedstawiciele Poczty mówią, że to efekt restrukturyzacji rozpoczętej w ubiegłym roku.

robot sprzątający

reklama


W 2010 roku Poczta Polska przyjęła pięcioletnią strategię, zaproponowała nowe usługi dla klientów i porozumiała się z załogą w sprawie nowych zasad wynagradzania.

Wspomnianą strategię na lata 2010-2015 pozytywnie zaopiniowała Rada Nadzorcza Spółki. Dzięki jej realizacji udało się znacząco obniżyć koszty, proponując jednocześnie klientom nowe usługi, takie jak np. Przesyłka Aglomeracja, która pozwoliła na odzyskanie znacznej części przesyłek nadawanych przez duży biznes poprzez konkurentów Poczty oraz E-PRZESYŁKA dla osób handlujących w internecie.

>>> Czytaj: Paczka Poczty Polskiej będzie priorytetem?

We wrześniu tego roku Zarząd firmy podpisał z większością organizacji związkowych działających w Poczcie nowy układ zbiorowy pracy. Dokument określa zobowiązania obu stron względem siebie. Dzięki temu Poczta będzie mogła w kolejnych latach uwolnić część obowiązkowych rezerw - zostaną zmniejszone aż o 500 mln zł (łącznie) na koniec 2010 i 2011 r.

Poczta Polska przypomina też, że według jej badań jakości przesyłki paczkowe są dostarczane zgodnie z założonymi standardami terminowości. Według danych z systemu śledzenia przesyłek w listopadzie tego roku terminowość doręczeń paczek ekonomicznych wynosiła ponad 98%. Oznacza to, że 98 paczek na sto dotarło do adresatów w terminie maksymalnie trzech dni po dniu nadania (próg wymagany przez prawo to 90%). W przypadku paczek priorytetowych, których 80% powinno docierać do klientów w jeden dzień po dniu nadania, wskaźnik wyniósł 86%.

Poczta Polska jest też bliżej spełnienia wymogów regulacyjnych w zakresie terminowości doręczania listów. W przypadku listów priorytetowych ta różnica wynosi jedynie niecałe 2 proc. (wg danych PP).

>>> Czytaj: Poczta Polska zapłaci 6,6 mln zł za nieterminowe przesyłki


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Źródło: Poczta Polska