Poczta Polska naruszyła zbiorowe interesy konsumentów, nie dostarczając terminowo przesyłek - uznał Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, potwierdzając wcześniejszą decyzję Prezes UOKiK. Utrzymana została również nałożona na przedsiębiorcę kara finansowa w wysokości 6,6 mln zł.
Wyrok sądu dotyczy decyzji Prezes UOKiK z grudnia 2008 roku. Stwierdzono wówczas, że Poczta Polska nieterminowo dostarczała powierzone jej paczki i listy. Prezes UOKiK uznała, że takie działanie mogło narażać konsumentów na niedogodności i nałożyła na przedsiębiorcę karę w wysokości 6,6 mln zł. Poza sankcją finansową nakazała również zmianę zakwestionowanej praktyki. Przeprowadzone wtedy postępowanie wykazało bowiem, że poczta nie wywiązała się ze swoich obowiązków w odniesieniu do listów priorytetowych dostarczanych następnego dnia po wysłaniu, wszystkich listów zwykłych oraz paczek priorytetowych i zwykłych.
Ukarana spółka odwołała się do Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Ten nie uznał jednak jej argumentów i 17 listopada w całości oddalił odwołanie. W uzasadnieniu SOKiK podkreślił, że terminowe dostarczenie przesyłek było obowiązkiem spółki. Wyrok oznacza utrzymanie nałożonej przez UOKiK sankcji finansowej. Poczta Polska ma jeszcze możliwość złożenia apelacji w Sądzie Apelacyjnym.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|