Kampanię informującą o możliwości zerwania umowy z dotychczasowym operatorem bez konsekwencji, jeśli ten zmienił regulamin, rozpoczął Play. Może jednak powinniśmy mówić o kampanii marketingowej, a reklama jest wymierzona bezpośrednio w klientów sieci Plus?
reklama
Klienci Plusa mogą "uciekać"
Na początku maja 2009 r. Dziennik Internautów informował o zmianach regulaminu w sieci Plus. Zgodnie z obowiązującym prawem w takiej sytuacji użytkownicy mogą zrezygnować z usług świadczonych przez operatora bez ponoszenia jakichkolwiek konsekwencji odszkodowawczych.
Opisywana sytuacja szybko wywołała poruszenie wśród internautów, którzy często pytali, czy jest to prawda bądź w jaki sposób rozwiązać umowę. Należy zauważyć, że taki stan rzeczy jest niewątpliwie korzystny dla pozostałych operatorów, którzy mogą w ten sposób pozyskać klientów od konkurencji.
Plus współpracował z UOKiK, pozostali w sądzie
Początkowo żadna z konkurencyjnych sieci nie informowała o zmianach w regulaminie Plusa i możliwościach z tego płynących. Należy zauważyć, że taką sytuację można by uznać za bezczelność.
Wynika to z faktu, iż zmiany w regulaminie Plusa są efektem podjętej współpracy z Urzędem Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK), której to nie podjęli pozostali operatorzy. Efektem tego było skierowanie pozwów do sądu przeciwko Erze, Orange oraz Play.
Play: nie namawiamy klientów Plusa, ale...
Gdy o zmianie regulaminu zaczęło huczeć w sieci, na swoim blogu wypowiedział się Marcin Gruszka, rzecznik prasowy Play. Gruszka stwierdził wówczas, że to nie sprawa jego sieci i firma, którą reprezentuje nie zamierza ingerować w relacje między klientami a Plusem.
Mimo to w jednym z kolejnych wpisów rzecznik Play stwierdził, że skala pytań na ten temat jest bardzo duża. W związku z powyższym czwarty operator postanowił ruszyć z kampanią informacyjną o możliwości zerwania umowy z dotychczasowym operatorem bez konsekwencji, jeśli ten zmienił regulamin.
Tak też się stało - od 19 maja 2009 r. reklama jest obecna w telewizji Play (PlayTV) oraz w tradycyjnych mediach: telewizji, radiu oraz prasie drukowanej - poinformował redakcję DI Marcin Gruszka.
Kampania informacyjna czy marketingowa?
Czy jednak możemy mówić o kampanii informacyjnej czy powinniśmy nazywać ją kampanią marketingową? W świetle doniesień dotyczących możliwości zerwania umowy z Plusem, właśnie z powodu zmian w regulaminie, możemy kierować się ku drugiej z wymienionych możliwości.
Należy zaznaczyć również, iż niebawem ma wejść w życie nowelizacja ustawy, dzięki której nie każda zmiana regulaminu będzie oznaczała możliwość rozwiązania umowy. Przykładowo dotyczyć to będzie sytuacji takich, jak obecnie: Plus wprowadził zmiany korzystne dla klientów, a mimo to mogą oni zerwać umowę. Oczywistym jest więc, że gdyby Plus wprowadził zmiany nieco później, to prawdopodobnie uniknąłby sytuacji, w której klienci mogą od niego "uciec".
Konkurencja gra na czas?
Trudno nie odnieść też wrażenia, że pozostali operatorzy grali na czas, nie podejmując współpracy z UOKiK oraz nie modyfikując swoich regulaminów, jednocześnie mając świadomość planowanych zmian w prawie. Naturalnie powody braku stosownych działań mogą być zupełnie inne.
Niezależnie od tego prawdopodobne jest, że - w momencie wejścia w życie korzystnej dla telekomów nowelizacji - ci dostosują swoje regulaminy do wymogów Urzędu, jednocześnie wnosząc o umorzenie sprawy sądowej bądź prosząc UOKiK o wycofanie wniosków.
Zastanawiające jest też, czy po aktualizacji obowiązujących teraz przepisów Play ponownie poinformuje klientów. Tym razem o zmianie ich praw. To pytanie redakcja DI zadała Marcinowi Gruszce, jednak jak dotąd nie otrzymaliśmy odpowiedzi.
Poniżej prezentujemy omawiany spot informacyjny sieci Play:
Źródło reklamy: PlayTV
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*